Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Proč hlásí nástupiště na poslední chvíli? Lidé už nechtějí improvizaci

Česká nádraží vyhlašují nástupiště pro jednotlivé vlaky až na poslední chvíli. V Německu i jiných zemích ale cestující znají svůj perón dlouho dopředu. Proč to tak není i v Česku? Správci železnice, cestující i dopravní experti odpovídají ve velké anketě Lidovek.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZK

18. 9. 2014 2:45
Nejhorší je, že na nástupiště nevedou výtahy,

dokonce ani pojízdné schody. To ještě nikoho nenapadlo, že cestující mívají zavazadla a ne vždy je můžou vláčet po schodech?

0 0
možnosti
SV

S. Vor

17. 9. 2014 21:27
Plzeň a směr západ je priorita

to už by jste mohli ze zbytku republiky vědět.Za komunismu se na západ z Prahy uvalilo embargo a před pár lety se to postupně obrací tak si zvykejte.Co mně je do středních a východních Čech nebo severní Moravy.:-)

0 0
možnosti
MS

17. 9. 2014 18:55
Praha, Hlavní nádraží = pupek světa

Je zoufalé, že vlaky jedoucí na Západ (Plzeň) nemohou minutu počkat na ty vlaky od Východu (Pardubice, Ostrava...) když mají dost často zpoždění 5 - 10 minut. Před týdnem jsem se obrátil na průvodčího, zda by na náš zpožděný rychlík z Luhačovic nemohl na Hlaváku cca 5 minut počkat rychlík 21:15 na Plzeň, protože další jede až v 23:40. Odmítla se i jen zkusit zeptat, že prý dispečer na Hlaváku chce mít všechny vlaky odbavené včas... Rád bych toho "dispačera" tam nechal 2 a půl hodiny sedět na kovových lavičkách mezi houmlesáky... Proč tam není "normální" civilizovaná čekárna pro cestující s platnou jízdenkou? Chápu, italští soudruzi měli při přestavbě nádraží asi jiné priority...

0 0
možnosti
SV

S. Vor

17. 9. 2014 21:30
Re: Praha, Hlavní nádraží = pupek světa

Plzeň a směr západ je prioritato už by jste mohli ze zbytku republiky vědět.Za komunismu se na západ z

Prahy uvalilo embargo a před pár lety se to postupně obrací tak si

zvykejte.Co mně je do středních a východních Čech nebo severní

Moravy.:-)

0 0
možnosti
MK

17. 9. 2014 13:14
je to pitomost.

V Německu nebo v Francii se člověk zastaví na nádraží, když má cestu kolem, koukne na plán odjezdů, kterej je vyvěšenej na každým rohu, a tam je napsáno, že v vlak do Limoges nebo do Hamburku odjíždí v 11,15 ze čtvrtýho nástupiště. I když do toho Hamburku pojedu až za čtrnáct dní nebo za dva měsíce, tak to platí pořád stejně. Pokud je tam nějaká nepravidelnost (jezdí jen o víkendu, nejezdí o víkendu atd.) tak je to tam přímo v kolonce toho vlaku napsaný, nemusí člověk nic hledat podle nějakých značek a vysvětlivek.

0 0
možnosti
LH

L. Holeček

17. 9. 2014 13:09
Jde hlavně o peníze.

Možná se mi to jen zdá, ale pan Ptačinský z SŽDC jako by mezi řádky naznačoval, že stávající situace vyhovuje především firmě Grandi Stazioni a všem obchodníkům v hale - zkrátka, jde o to udržet co největší množství lidí v komerčních prostorách, co nejdéle to bude možné - nebude spíš tohle hlavní důvod každodenních sprintů k vlakům než operativní řešení dopravní situace? Tohle funguje líp i v Polsku.

0 0
možnosti
MS

M. Schwartz

17. 9. 2014 12:47
Mám na čele jitrnici???

Soudruhu z SŽDC, myslíš že mám na čele vytetovanou jitrnici že nepoznám vlak? Myslí si SŽDC že všichni absolventi jsou nesamostatné hovádka a potřebují aby je někdo hlídal? A 8 minut na běh na nástupiště je pro zdravého člověka bez zavazadel. Jako pán píšící níže. A co naši rodiče? Nejsou tak pohybliví a rychlí. Ale SŽDC to má spočítaný takže stíhají.....

0 0
možnosti
DS

D. Stirský

17. 9. 2014 10:13
To zase někdo dělá aféru z hovadiny.

Já z Hlaváku jezdím, hlavně na služebky. A nástupiště se dozvím tak asi 15, někdy 10 minut předem. Je pravda, že se pak dav lidí rozběhne k perónu, ale tam většinou ještě čekáme, než soupravu přistaví. Takže jako nějakou hrůzu to nevidím. Myslím, že u nás to stejně nikdy jako v Německu nebude, my Češi v sobě nemáme ono "Ordnung und Pünklichtkeit müssen seien".To, že by lidé mohli nastoupit do špatného vlaku, vcelku chápu. Mně se to málem jednou stalo. A propos: Jezdím občas do Chocně. Před modernizací to bylo nádraží, kde sice hlášení z ochraptělého rozhlasu moc rozumět nebylo, ale nádraží mělo "duši". Nástupiště před budovou bylo plné lidí a stánků, klasická nádražní restaurace,... Dnes je tam vše sice čisté, ale sterilní, neosobní, snadno zaměnitelné s jinou stanicí, spláclé předražené bagety, unifikovaný hlas z reproduktorů, nástupiště bez lidí.... Tak sám nevím, co je lepší.

0 0
možnosti
TK

T. Kacálek

17. 9. 2014 7:07
Vokurky

Na nádražích, přes která jezdím často, to funguje. Stejný vlak odjíždí ze stejného nástupiště i koleje. Když se stane, že se zpozdí víc vlaků najednou kvůli nějakýmu omezení na trati nebo někomu, kdo chtěl přes okýnko políbit strojvedoucího, tak se holt nástupiště změní, ale s ohlášením s dostatečným předstihem. Pražáci maj na nádraží asi bordel, ale proč to generalizovat na celou zemi? Spíš bych viděl větší problém v krátkých intervalech na přestup.

0 0
možnosti
TB

T. Bhöm

17. 9. 2014 10:39
Re: Vokurky

není jedno o jak velkém nádraží hovoříte. Kolik vnitrostátních a mezinárodních vlaků tam zastaví během 0,5h? mám nacestovaný svět a není extrém, aby při přestupech byly sedadla ve 2 vlacích naproti sobě na stejném nástupišti, aby i ten přestup byl co nejkratší. tzv.jen přejdete nástupiště, ano toto nelze udělat u všech přestupech ale u těch kde je statisticky největší % přestupů tak to tak naplánují a to klidně i měsíce dopředu... příklad švajc, japonsko, německo.. a bohužel v praze se často stává, že čekáte na vlak, a změní nástupiště před příjezdem vlaku i 30 vteřin... a máte v tom guláš a to jste doma... ale co potom takový cizinec ? - ale pro uklidnění, nejsme na tom nejhůře... takové Polsko, tam jsem čekal na vlak 7 hodin a modlil se aby vlak vůbec dorazil... prý normálka, plus ještě aby to bylo pestřejší, tak tam byl gang co přepadával cestující... a to je EU v 21 století... v Itálii zase vlak projel nádražím a vrátil se zpět po půl hodině, prý strojvedoucí zapomněl zastavit...

0 0
možnosti
JK

17. 9. 2014 6:44
Prečo robia z cestujúcich nesvojprávnych občanov?

To si fakt železnice myslia, že cestujúci nedokážu rozlíšiť jednotlivé vlaky? Že sú ako malé deti či absolventi osobitných škôl? Ak niekto nasadne do iného vlaku, tak sa mu to stane len raz. Potom si už bude dávať veľký pozor.

Mimochodom to isté je aj na Slovensku. Asi relikvia ešte z čias Rakúska-Uhorska.

0 0
možnosti
LM

17. 9. 2014 7:07
Re: Prečo robia z cestujúcich nesvojprávnych občanov?

To je Slovansky tradicni folklor a ne "relikvia ešte z čias Rakúska-Uhorska" :)

0 0
možnosti