Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Fico je největší korupčník na Slovensku, obhájím to i u soudu, říká Jančura

Na výrazně levnější jízdné oproti státnímu dopravci láká podnikatel Radim Jančura i na Slovensku. Po jeho velkém vstupu na trať Bratislava - Košice, kde cestující svými vlaky vozí za devět eur, ale přiznává, že bude muset zdražit. Podnikání mu totiž značně zkomplikovalo rozhodnutí vlády: bezplatné cestování vlakem pro děti, studenty a penzisty. „Fico je největší korupčník na Slovensku,“ reaguje na to Jančura.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F. Lesniak

7. 2. 2015 23:47
A Jančura je největší hňup z Ostravy.

Když něco není po jeho, tak okamžitě vyskakuje a útočí. Na Slovensku ho nechtějí no a co? Je to jejich věc a žádný Jančura na tom nic nezmění.

0 0
možnosti

2. 2. 2015 9:24
Jančura, neJančura...

Zřídím soukromou vývařovnu, polévka za "pětku". Nějaký politik prosadí, že děti, studenti, důchodci, či ivalidé (50% strávníků) to budou mít ze zákona zadara bez státní dotace mé vývařovně. Co mám udělat? Buď to "hodím celé do kopru", a nikdo nebude mít levnou polévku (všici budou brblat), nebo těm platícím zvednu cenu polévky na dvě pětky, abych se vešel do nákladů a nějaké marže (jako podnikatel nebudu Charitou, to není smysl podnikání). 50% pak bude na mne řvát, že jsem jim to zdražil. Ale já v tom budu nevinně, "politik" rozhodl, že každý platící si musí zaplatit nejen vlastní polévku, ale i "přímo poblívku" svému symbiontovi. A v tom je to "meritum" věci. Užívám selského rozumu a kupeckých počtů jako příměr. Jako "prducha" na živnosťák by mne hanba fackovala, abych se mohl vlakem vozit zadara (a to platím berně z podnikání, ZP a SocPrc, přičemž mi je více, než 62 "jar"), i když.... Asi je ve mne příliš zakořeněno to "K = c + v + m",  jsem asi ekonomický zpozdilec, monetarista.

0 0
možnosti

2. 2. 2015 9:40
Re: Jančura, neJančura...

Jo, a to ještě beru důchod za odvody ze započtených 44 let ze závislé pracovní činnosti. V důchodu ještě pracuji, místo abych vyhníval někde ve starobinci a nebral práci mladým. Jenomže, v některých oborech je řemeslná kvalita více hodnocena nad fušérskou kvantitou. Vrut se má zašroubovat, a ne dorazit kladivem, byť to šroubování trvá déle. A v tom obrazně ta řemeslnost tkví, což někdy ti naši mladí "junáci" nepochopí. Fuj, to jsem se vykecal...

0 0
možnosti

P. Cwach

20. 1. 2015 18:55
Nechápu

Jak někdo může dostat licenci na dopravu a odmítá převážet invalidy a kola .

0 0
možnosti

2. 2. 2015 10:02
Re: Nechápu

Holt to asi v podmínkách licence nebylo ustanoveno. U nás ve městě má MHD stanoveny v jízdním řádu spoje, které mají technickou způsobilost vozíčkáře a bicykly převážet (kurtování, polstry pro vozíky, etc.). Nebo je na pasažérech, aby invalidu i elektrickým vozíkem tahali do vagonu, kde není rampa? Klidně si pro ivalidu uženu i kýlu, pomohu, co zmohu, ale budu-li v roli platícího cestujícího a vozíčkář mi bude spílat a máchat berlemi, že to či ono dělám špatně, asi budu pak ve stavu "nevidět/neslyšet". Víte, někdy ti motoricky postižení jsou dosti zlí ku svému okolí. Pomáhal jsem vozíčkáři (elektrickému) přes obrubník, na vodítku jsem měl psa. Ňuchla mu k mošně, on jí přetáhl berlou. Dědka jsem tam nechal, ať si poradí sám.  Postižení lidé bývají mnohdy zlí ku svému okolí, tedy jak a kdy. Goebbels s koňskou nohou je toho příkladem. Jak kde a jak kdo. Ona ta snaha o pomoc je někdy pro postiženého frustrující. Pokud sám nepožádá, raději pomoc nenavrhuji. Jsem ignorant?

0 0
možnosti

D. Nováků

15. 1. 2015 11:12
Nj

Mýtus "oběda zadarmo" funguje všude na světě a socialisté ho všude používají a lidé jim to žerou.

0 0
možnosti

2. 2. 2015 10:34
Re: Nj

Ale "oběd zadarmo" někdo musí zaplatit? Kdo to asi bude? Minorita se nacpe, berní majorita to zatáhne, jak jednoduché. Nebudou prachy, zvýšíme spotřební berni na leccos. Ta je procenticky paušální. Cena ropy klesla na 50%, jak slevnila cena PHM? Díky stanovenému odvodu o 20%. Ještě jeden postřeh. Kuřáci, přestaňte jeden měsíc kouřit a chlastat, pěstujte domovinu a nechte kvasit laciné banány na samotok. To bude pak hukot na MF. Dobroserům pak dojde, jaká hovadina je zakázat "čmoudit retko u piva a mariáše" v hospodě. Baba vleze v 21:00 do hospody s kočárkem, dá si pivo s dalšími slepicemi, a na mariášníky ryčí, aby u karet nekouřili, že má v kočárku kojence. Doprčic, kde to jsme? Baba svobodně vlezla do kuřácké hospody, věděla do čeho lezla. Jak jsem dědek starej, tak mne to začíná iritovat.

0 0
možnosti

J. Sixta

12. 1. 2015 11:09
Jančura moc nepřesvědčil

Taxi v Praze mu nefunguje.

Na linkách, kde má monopol, zdražuje.

Invalidy nepouštěl do svých vlaků - to si nedovolily nikdy ani ty (podle Jančury) ošklivé ČD.

Takže se ukazuje, že tak zázračný podnikatel v dopravě není, a co teda zbývá? Najít viníka, nejlíp se zaštítit korupcí. Na tu se svede všechno.

0 0
možnosti

P. Čada

12. 1. 2015 9:46
---

Pan Jančura je fanatik v tzv. boji proti proti korupci, a tento fanatismus je mnohem nebezpečnější než korupce sama. Sám p. Jančura se z toho fanatismu zřejmě i zbláznil. 

PS Můj osobní postoj k dotacím je negativní.

0 0
možnosti

J. Novak

12. 1. 2015 5:33
Kazdeho politika lze nazvat politickym korupcnikem, ne?

Takze podle me to je zase pouze udernicky nadpis.

0 0
možnosti

12. 1. 2015 4:02
Nelžete pane Jančuro!

Fico není korupčník, chovejte se slušně vůči Slovákům, pokud chcete podnikat na Slovensku! Doporučuji Slovensku, aby mu byla odňata licence a byl mu dán zákaz pobytu v této zemi na deset let.

0 0
možnosti

J. Novak

12. 1. 2015 5:36
Re: Nelžete pane Jančuro!

Souhlas, cizici by meli respektovat volene zastupce v zemik,k tera jim umoznila podnikani. To, ze tomuto v tomto pripade tak neni, si myslim, ze napomahaji nase spolecne koreny, kdyz se berem neco jako spoluobcane.

0 0
možnosti

11. 1. 2015 17:03
?

Jesli stat dava nekomu darmove prejezdy, to musi za to dopravcum zvratit penize, nemoze byt tak, ze stat dava z kapsy podnikatele. V Polsku deti, mladez i duchodci tez maji zlevy, ale stat vrati penize dopravcum. Jancura at ide do ustavniho soudu Slovenska proti tomu zakonu, myslim, ze soud da jemu pravdu.

0 0
možnosti

12. 1. 2015 14:05
Re: ?

Ale Jančurovi nikdo nepřikazuje, aby vozil lidi zadarmo, to se týká pouze státní slovenské dráhy.

Myslím, že TTIP ještě přijata nebyla ani na Slovensku.:-)

0 0
možnosti

J. Novotný

11. 1. 2015 10:48
Je to hloupost

Jak by se vám líbilo, kdyby půlka národa jezdila zadarmo a vy jste to dotovali na zvýšeném jízdném. Je to hloupost, ať si každý platí za služby sám. V tomto nemůže existovat "solidarita" jako např. ve zdravotnictví. A ani tam není vše zadarmo. Je to hloupý populismus ... nebo jsou na tom Slováci tak dobře?

0 0
možnosti

M. Franz

11. 1. 2015 11:24
Re: Je to hloupost

Invalidi, děti a vojsko vždy platili "polovic" - nebo nic. Mobilita by měla být v moderní společnosti navíc umožněná i sociálně nebo zdravotně znevýhodněným osobám. S touhle výhradou s vámi souhlasím.

0 0
možnosti