Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Česko je dopravním skanzenem EU. Nařídí rychlé tratě zákon?

Zemi v srdci Evropy je rychlejší objíždět obloukem. Pomalé cestování přes Česko by měl vyřešit zákon o vysokorychlostních tratích i dotažení dálniční sítě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

17. 5. 2015 13:09

:DDDDa nejen polsko utíká vepředu, i slovensko a uhersko, stačí se projet z brna na gyor, D2 příšerná polňačka, jakmile člověk přejede čáru, krásná D2na slovensku, o dálnicích v uhersku ani nemluvě....

0 0
možnosti

K. Novák 181

17. 5. 2015 11:29

Kam.všichni pospícháte?

0 0
možnosti

17. 5. 2015 12:07

To není o spěchu. To je i o úsporách. Ryuchlý vlak má nižší náklady na provoz - nová rychlé trati je tak klasická investice - za určitou dobu se její cena vrátí.

Další úspora vyplyne z toho, že lidi částečně opustí auta a letadla (která papají dováženou ropu). Tam, kde se na Západě postavila rychlá trať, vlaky dosahují přes 50% podílu na trhu. Kdo by jezdil Strasbourg-Paris autem 5 hodin, když vlakem jsou to dvě hodiny?

0 0
možnosti

P. Mach

17. 5. 2015 10:06

To je důsledek 40ti leté bolševické devastace a masivního podinvestování  infrastruktury.

0 0
možnosti

J. Václav 261

17. 5. 2015 10:58

Přesně tak, jsem stavitelem silnic a železnic a znám to z praxe. Měli jsme a možná i máme nejhustší železniční síť na světě, která byla na vysoké úrovni, proto komunisté na železnicích šetřili. Obnovovali se jen tratě vojensky důležité i kdyby vedli třeba do Kotěhůlek. Objekty postupně chátraly a dnes už ničemu neslouží. Svět nám utekl díky komunistům o 50 let a to i v silnicích. Už jenom za tohle měli být komunisté potrestáni.

0 0
možnosti

17. 5. 2015 9:49

Vy tady řešíte nějaký megarychlíky tupci. Na to se já můžu vyprdnout, mě stačí kdyby vlak z Berouna na Prahu nejezdil 50kou ale aspoň 90kou.

0 0
možnosti

17. 5. 2015 12:17

S tím tohle ale silně souvisí! Jistě víte, že trať Beroun-Praha slouží hlavně husté příměstské dopravě. Po cestě je mnoho městeček, z kterých lidi hodně jezdí do Prahy. Ale vlak, který má hodně zastávek, nebude mít vysokou cestovní rychlost z principu. A protože možnosti předjíždění jsou na dvoukolejné trati s hustým provozem omezené, zpomaluje to i ty rychlíky.

Na řešení jste už asi přišel sám. Postavit novou trať pro dálkovou dopravu, po které budou jezdit vlaky, co mezi Berounem a Prahou nestaví. A protože je 21. století, tak dneska se nové trati v Evropě staví na těch 230-300 km/h. Počítače a elektronika se už taky nejsou z eletronek, ale s rychlými mikroprocesory.

0 0
možnosti

I. Veselý

17. 5. 2015 9:46

Ono je to tak téměř se vším co je závislé na rozhodování politiků. Zde se píše o dopravě, ale naši představitelé nedodržují téměř vůbec žádnou kontinuitu rozhodnutí ani zákonů. Nejlepší příklad je schválení zákona o tkzv. druhém pilíři důchodového pojištění, křik opozice o jeho zrušení  a po volbách kroky k jeho zrušení (vůbec nejde o tento problém - vskutku jen mě nejznámější příklad). Pokud politici budou brát své působení ve vládách a parlamentu jako soupeření mezi stranami a ne jako službu této zemi a jejím občanům nedokáží nikdy nic. A my občané, bohužel, budeme okolím považováni za neschopné..

0 0
možnosti