Diskuze
První rychlovlaky v Česku pojedou v roce 2030, slíbil šéf železnic
Děkujeme za pochopení.
Z Prahy do Ostravy nebude rychlodráha? To se budeme courat nadále skoro tři hodiny? Ať je za to hrom po poli honí...
J. Holič
Pan Sury by se asi měl věnovat raději jinému oboru. To je fakt kocourkov. Jeho prohlášení o tom, že na VRT pošlou i normální rychlíky je úplně na hlavu. Je to jako kdybych si koupil rodinné auto pro sedm lidí a prohlašoval bych, že je to super, že v něm můžu jezdit sám a taky bych to tak navždy dělal. To, že karavana jede rychlosti nejpomalejsiho velblouda, platí i pro železnici. Pokud pošlu pomalý vlak na VRT trať, budu muset mít samotnou trať nejen extrémně drahou, budu také muset jezdit rychlovlaky pomalu a propustnost tratě se zásadně sníží. Náklady na údržbu tratí vyrostou do nebes a nová tlakotesna vozidla splňující podmínky pro provoz na VRT taky nebudou zadarmo. Ve výsledku se víc zaplatí, skoro nic se nezíská a my budem mít další nevyužity rychlovlak. VRT musí být jen pro vysoké rychlosti, jinak nemá smysl. Taky nebudu stavět dálnici pro dva traktory, ne?
Těmi "rychlíky" by se pochopitelně myslely soupravy minimálně o rychlosti 230 km/h (railjety nebo pendolina), případně 249 km/h (něco jako něměcká ICx).
Takové soupravy propustnost tratě neomezí, protože hlavní VRT kolej budou opuštět kvůli zastávkám, případně v půli VRT odbočí na klasickou trať.
Je to důležitější než si myslíte. Pokud totiž nikdo nezačne ty projekty ani připravovat, tak ne fakt nebude nikdy.
Mimochodem, problém nejsou peníze, ty v EU jsou vyhrazeny přímo na tento účel, ale ty projekty, co nemáme.
J. Lepka
To snad můžou už dneska ne? Akorát pomalejc. A jak se zdá, aspoň podle Studénky, i 140 je v Česku moc.
Vtipné. Skorát, že 160 je dneska normální rychlost a přes tu vlak nejede ... . Na rychlovlaky by se musely narovnat tratě, a to chci vidět ... . :-)
M. Veselý 287
To by mohla být dobrá zpráva, kdyby to nedopadlo tak, že kilometr rychlotratě bude v ČR o 250 % dražší než třeba v Itálii nebo Německu.
M. Čihák
do 2030 se provede tak max. několik feasibility studies, a do té doby se ani nestihne vypsat výběrové řízení, natož připravit pozemky od Havránkový.
D. Grundel
Docela by mne zajimalo, jake opodstatneni to ma v zemi, kde je nejvetsi vzdalenost mezi vetimi mesty max 400 nebo 500 km. Je nutne vybudovat nejaky evropsky system, nikoli cesky.
L. K. 089
Dle Vašeho příspěvku bychom měli zrušit i letiště ... Rychlodráhy se staví pro propojení středně vzdálených destinací. Např. Praha - Berlín či Mnichov. Brno - Budapešť apod. Rychlá spojení se světem je to, co potřebujeme.