Diskuze
Zůstane Česko montovnou Evropy? Jestli chce víc, musí přidat v inovacích
Děkujeme za pochopení.
V. Stoura
Těžko bude inovovat zaměstnanec, který má plat jen o trochu vyšší než ukrajinská uklizečka a úkolů nad hlavu. Čili je to výrazně o neschopných manažerech z ekonomek, kteří koukají jen každého oškubat a vyždímat. Tak se dá řídit montovna, ale na řízení výzkumu a inovací je třeba těch co umí vyvíjet a inovovat. Potíž je v tom, že to běžné manažerské sv.ně nesnesou - ještě by přišly o koryto.
Blýská se na lepší časy ... https://www.facebook.com/tojepsycho/photos/a.10150381833469872.373426.341887854871/10153695429824872/?type=3&theater
...
jedina dve reseni: 1) anglictina samozrejmost
2) kopirovat (do detailu) venture investice jako v Silicon Valley nebo Rehovot v Izraeli.
(Zrusita Akademii ved by pomohlo)
D. Grundel
Je hezke rici "pridat". Mame ale vzdelavaci system zamereny na vyuku materstiny a encyklopedickych znalosti a zcela opomijejici rozvoj kritickeho a abstraktniho mysleni. Nas pristup k informacim je omezen spatnou znalosti anglictiny.
Inovace navic nejsou jen o blaznivych myslenkach, ale i zejmena o jejich financovani a inovativnich obchodnich modelech. A uroven nasi financni gramotnosti je nekde na urovni Uzbekistanu. Takze se proste netesme na rychle zlepseni.
Máme vzdělávací systém zaměřený na okecávání neznalostí a ti, kdož jsou pro mládež vzorem - tedy různé "celeryty" - se chlubí svou neznalostí matematiky. Přitom matematika je jediný předmět, který už na středoškolské úrovni dokáže rozvíjet kritické a abstraktní myšlení a oddělit myslící od memorujících.
Nepodceňovat Uzbekistán!