Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Škoda dala Českým drahám ultimátum: Zaplaťte do měsíce 760 milionů za arbitráž

Vítěz arbitráže ve sporu o zakázku na dvacet lokomotiv se domáhá vyplacení dalších peněz. Škoda Transportation poslala ve čtvrtek dopis šéfovi Českých drah Pavlu Krtkovi, aby podnik do třiceti dnů od nabytí právní moci verdiktu uhradil zbylé peníze za prohraný spor. Jde o 760 milionů. Dopravce se bojí, že kvůli tomu bude muset omezit investice. A ministr Dan Ťok míní, že dráhy platit nemají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

28. 11. 2015 10:06

Inflační navýšení bez inflační doložky?

Aneb jak z 468 mil. udělat doplatek 760 mil. při inflaci okolo 3% ?!

0 0
možnosti

V. Kříž 191

27. 11. 2015 21:17

tak či ta, moc o tom nevím, tato firma by od státu neměla dostat žádnou zakázku, a přihlášku do výběrového řízení bych neotevřenou vyhodil. stejně jak eurovia se silnicí.

0 0
možnosti

J. Prečuch

27. 11. 2015 17:28

Ad 1 Škoda nevyhrála klasický soud , ale rozhodčí soud, což není totéž.

Ad 2 I kdyby změna norem byla důvodem k posunu termínu, patří to mezi rizika podnikání, něco jako vyšší moc. Měla se k tomu postavit čelem. Domluva s koncovým zákazníkem je základem fair podnikání a vždy by měla být přednost.

Ad 3 Škoda 109E v značení ČD řada 380 je vlastně 20 prototypů s vadou klepání podvozku. Na koleje v Německu může jeden kus 380 015.  Ta ostuda, kterou český stát skrze České dráhy a následně i Škodu utrpí se nedá vyčíslit! Apian Group by měl zaplatit 10miliard aby to odčinil a ještě dojít každý akcionář v bílém rouchu po kolenou do Říma jako kajícník.

0 0
možnosti

J. Holič

28. 11. 2015 9:29

Smlouvy umožňují omluvu vyšší moci, ale proto jsou tsi udělané tak, aby změna normy nevstupovala do prostred projektu, takže vždy se musi dodržet stav platný v době uzavření smlouvy. Normy se mění moc často. To s tsi je jen ubohá výmluva Škody, nikoliv skutečný neocekavatelny zásah do projektu.

0 0
možnosti

J. Holič

27. 11. 2015 12:34

To s těmi normami je kec. Škoda nemusela aplikovat TSI normy na crash, protože ty se vztahovaly jen na nové stroje, což 380 v době začátku platnosti TSI nebyla. Škoda se rozhodla normy zapracovat proto, že chtěla mít následně produkt, který by se lépe prodával i dalším zákazníkům. Z toho plyne, že jde pouze na jejich vlastní triko a ČD by nějaká TSI v tomto případu neměla vůbec zajímat.

0 0
možnosti

V. Getz

27. 11. 2015 15:06

no ale Škoda te nsoud vyhrála, a že by tam tento argument nezazněl..

0 0
možnosti