Diskuze
Škoda dala Českým drahám ultimátum: Zaplaťte do měsíce 760 milionů za arbitráž
Děkujeme za pochopení.
Inflační navýšení bez inflační doložky?
Aneb jak z 468 mil. udělat doplatek 760 mil. při inflaci okolo 3% ?!
V. Kříž 191
tak či ta, moc o tom nevím, tato firma by od státu neměla dostat žádnou zakázku, a přihlášku do výběrového řízení bych neotevřenou vyhodil. stejně jak eurovia se silnicí.
J. Prečuch
Ad 1 Škoda nevyhrála klasický soud , ale rozhodčí soud, což není totéž.
Ad 2 I kdyby změna norem byla důvodem k posunu termínu, patří to mezi rizika podnikání, něco jako vyšší moc. Měla se k tomu postavit čelem. Domluva s koncovým zákazníkem je základem fair podnikání a vždy by měla být přednost.
Ad 3 Škoda 109E v značení ČD řada 380 je vlastně 20 prototypů s vadou klepání podvozku. Na koleje v Německu může jeden kus 380 015. Ta ostuda, kterou český stát skrze České dráhy a následně i Škodu utrpí se nedá vyčíslit! Apian Group by měl zaplatit 10miliard aby to odčinil a ještě dojít každý akcionář v bílém rouchu po kolenou do Říma jako kajícník.
J. Holič
Smlouvy umožňují omluvu vyšší moci, ale proto jsou tsi udělané tak, aby změna normy nevstupovala do prostred projektu, takže vždy se musi dodržet stav platný v době uzavření smlouvy. Normy se mění moc často. To s tsi je jen ubohá výmluva Škody, nikoliv skutečný neocekavatelny zásah do projektu.
J. Holič
To s těmi normami je kec. Škoda nemusela aplikovat TSI normy na crash, protože ty se vztahovaly jen na nové stroje, což 380 v době začátku platnosti TSI nebyla. Škoda se rozhodla normy zapracovat proto, že chtěla mít následně produkt, který by se lépe prodával i dalším zákazníkům. Z toho plyne, že jde pouze na jejich vlastní triko a ČD by nějaká TSI v tomto případu neměla vůbec zajímat.
V. Getz
no ale Škoda te nsoud vyhrála, a že by tam tento argument nezazněl..