Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi 'dojíždí' zimní gumy. Neušetří, a můžou někoho zabít, varují experti

Řada českých řidičů učiní na jaře úsporné opatření: zimní pneumatiky mám sjeté, 'dojedu' je a ušetřím své letní gumy. Podle nové statistiky nepřezouvá z tohoto či jiného důvodů více než pětina tuzemských majitelů aut. Dopravní experty to děsí. Tvrdí, že lidé neušetří skoro nic, a navíc ohrožují sebe i okolí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

6. 4. 2016 9:07

Zrušte "zákonnou hranici čtyř milimetrů" pro zimu a nechejte jednotnou 1,6 mm jako v Německu ... AJETO !

0 0
možnosti
SD

6. 4. 2016 9:04

Podobný blábol, jako když nám "odborníci" a presstituti na podzim tvrdí, že jsou zimní pneumatiky povinné.

0 0
možnosti
AN

6. 4. 2016 9:09

máte nějakou zkušenost, jak reaguje pojišťovna na zimní nehodu na letních gumách?

0 0
možnosti
PB

6. 4. 2016 8:57

Zájemcům doporučuji tabulku v testu.

Ojete zimní pneu měly výsledky na mokru skoro stejné jako levnější letní se stejnou hloubkou dezénu:

http://www.autoklub.cz/dokument/4802-quotdojizdeniquot-opotrebenych-zimnich-pneumatik-v-lete-.html

0 0
možnosti
JK

J51i62ř98í 11K37o89p90i50s

6. 4. 2016 10:50

Na nějaké pseudotesty o kterých nevíte kdo je platí, bych rozhodně nevsázel!

0 0
možnosti
VH

6. 4. 2016 8:45

Já zimáky taky dojíždím a myslím, že jsem míň nebezpečnej, než troubové, které denné potkávám na silnici. Hňupa, co se z vedlejší těsně zařadí před stovkou jedoucí kolonu s naklaďákem nebo Felicií s vozejkem plným cihel. nebo dementi, co jedou na devadesátce tachometrových 80 km/hod ( pravá vzdušná tedy 70 km/ hod ) a to co nejvíce při středové čáře. Ve vesnici pak pro jistotu zpomalí na 35 km/h. Jejich druhá sorta se za výše uvedeného dementa nalepí asi tak metr za blatník nejlépe v pěti až deseti exemplářích, aniž by se pokusili předjet, i když vidí na kilometr daleko. Tato paka způsobují nejvíce stresových situací na cestě a tudíž i nehod ......

0 0
možnosti

M. Červeňák

6. 4. 2016 8:45

Oni zabijí sebe nebo někoho jiného stejně na zimních jako na letních...

0 0
možnosti
VG

6. 4. 2016 8:30

Kecy. Hodně záleží na asfaltovém povrchu. Minulý rok jsem gumy v pohodě dojel. Nejsem ovšem Fitipaldi.

0 0
možnosti
JP

J. Pražák

6. 4. 2016 8:26

Demagogie. Zapomněli uvést, že vlastnosti má zimní guma cca 4 roky. Starší materiál ztvrdne, takže není velký rozdíl od letní gumy.

0 0
možnosti
DM

6. 4. 2016 8:15

Tak takovejch expertu vam sezenu za korunu pytlik :-) Jinymi slovy - pokud nejezdite vylozene na hrane, coz naprosta majorita ridicu nejezdi, zimaky nejsou v lete sebemensi problem.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

6. 4. 2016 10:03

Dovolím si zpochybnit, při loňských skoročtyřicítkách ta měkká směs mizela takřka před očima. Ovšem většina lidí co jaksi nepřezula, stejně v těch vedrech auto ze stodoly ani nevytáhla. To ale nic nemění na faktu, že článek je normální PR a autora by za to měli máchat v koši. Zvláště výpočty spotřeby mne dostaly. Poněkud to připomíná klimaalarmistické předpovědi budoucích teplot.

0 0
možnosti
LM

6. 4. 2016 7:57

Tak ty zimni jsou mekci, se vic zahrivaji a tim padem pry mene brzdi.

Tak u zavodnich aut asi ty mekke musi ochlazovat, aby lepe brzdily. Proto tam u F1 maji na gumach ty chladici deky :)

0 0
možnosti
AN

6. 4. 2016 7:56

kolik z vás najezdí ročně 30 tisíc km? :o)

nejde jen o ekonomiku, ale i ekologii: pneumatika se vzorkem pod 4 mm odpovídá požadavkům pro letní provoz, není důvod ji nepoužívat a ušetřit tím energii na výrobu nové sady.

0 0
možnosti
LM

6. 4. 2016 8:00

Alesku, kupte si kolobezku, tim usetrite energii na vyrobu auta!

0 0
možnosti