Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Česko a Sasko postaví vysokorychlostní trať do Drážďan. Povede pod Krušnými horami

Česko a Sasko se dohodly na společném vybudování zcela nové vysokorychlostní železnice z Prahy přes Ústí do Drážďan. Hotova by mohla být v roce 2030. Trať spojí Českou republiku a Německo tunelem pod Krušnými horami. Sloužit bude osobní i nákladní dopravě, cestu z Prahy do Drážďan zkrátí z dnešních více než dvou hodin na hodinu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Holič

1. 5. 2016 17:34

Byt Tokem, tak si dávám celkem bacha na vyjádření typu "uděláme na cestě plno zastavek", nebo "za stahování rychlovlaku není zas takový problem" - to povede k tomu, že pak někdo vypracuje studii, že je to se vsema zastavkama o x miliard dražší, ale jen o 15 minut rychlejší a vrt zas půjde do kopru. Vrt se zastavkama zpomaluje vsechny vlaky. A predpokladam, ze maglev (ktery naopak vynika skvelou akceleraci) stavet nechteji. Kazda kategorie trati ma sve urceni a to by se mělo držet, protože jenom tak se naplno využije potenciál tratí.

0 0
možnosti

5. 5. 2016 8:38

Vy jste pane Holiči ten článek četl přes mléčné sklo? Kde pan Ťok říká, že uděláme plno zastávek? Vždyť tam šlo pouze o jednu zastávku v Ústí nad Labem, které původně trať měla míjet. A o za stahování se v článku nepíše vůbec. Pouze o zastavení. V Ústí nad Labem.

0 0
možnosti

R. Primač

30. 4. 2016 9:16

Najednou to jde, no jo vláda levice.

0 0
možnosti

30. 4. 2016 9:45

No to uvidíme v roce 2030...tohle jsem už totiž několikrát slyšel. I zdroje jsou jsem už několikrát slyšel...

0 0
možnosti

J. Škodák

30. 4. 2016 9:00

Pozitivní zpráva,nejen v oblasti dopravy. V tomto případě napsali správně:„Česko a Sasko",protože to odpovídá postavení zemí v České republice a Spolkové republice Německo.

0 0
možnosti

29. 4. 2016 23:48

Tak 31.12.2030 se ráno vzbudím a pojedu do Drážďan jako obvykle. Dálnice stále nebude dostavěna, protože stále budou chybět nějaké papíry po té, co se opět sesunul svah nad dálnicí. Tunel pro železnici se sice začal vrtat, ale přitom se narazilo na zkameněliny, který jsou mnohem důležitější než lidi. Tunel Panenská je opět uzavřen z důvodu průsaků vody. Nasedám do elektrického vehiklu (auta na benzín a naftu budou dávno zakázána) a pustím se přes Cínovec do Drážďan. Cesta mi bude trvat 4 hodiny, protože cestou budu dvakrát dobíjet baterky. Po návratu s vděčností položím věnec u ministerstva dopravy na památku kdysi známého ministra Ťoka. Lepšího ministra dopravy jsme totiž nikdy neměli.

0 0
možnosti

J. Holič

1. 5. 2016 10:39

Až budou auta na benzín zakázána, cestou dobíjet fakt nebudete.

0 0
možnosti

29. 4. 2016 19:58

Krušné hory, pověstná oblast se zemětřesnými roji, snad jim to ten tunel "nestřihne"....

0 0
možnosti

F. Jetel

29. 4. 2016 19:13

Jsem zvědavý, kdo tím bude chtít jezdit do Německých Emirátů.

0 0
možnosti

29. 4. 2016 18:20

Táhnout to tunelem je jediná šance v Česku - jinak se objeví nějaká farmářka H. a posledních 50 metrů se budou vlaky přenášet na zádech.

0 0
možnosti

29. 4. 2016 19:37

:-))) asi tak

0 0
možnosti