Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vpravo, nebo vlevo? Lidé mi píší, ať dáme na eskalátory semafor, líčí odborník na metro

Dopravní podnik údajně vyzývá k tomu, aby si lidé při nástupu na eskalátory v metru nestoupali jen vpravo, ale řadili se vedle sebe. Důvod? Prý přetížení jedné strany schodů. Podle Petra Vondráčka, který spravuje dopravní řízení podzemní dopravy, však jde o nesmysl. Jenže lidé ho kvůli fámě zásobují podivnými nápady. „Měli bychom třeba k eskalátorům instalovat semafory,“ líčí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 5. 2016 12:37

Já se do prahy dostávám tak jednou měsíčně, co ale vidím pořád jsou nefunkční, stojící eskalátory. To snad DP nemá lidí na to, aby je udržel provozuschopné?

0 0
možnosti

J. Pražák

13. 5. 2016 12:25

Důsledné dodržování stání na pravé straně tvoří fronty před nástupem na eskalátor. Pak ztrácí čas všichni-ti o spěchají, i ti, kteří čekají na místo napravo. Fronty by nebyly, kdyby se při cestě vzhůru stálo na obou stranách eskalátoru. Kapacita eskalátoru by se skoro zdvojnásobila. Plný vlak přiveze nárazově velké množství cestujících, a proto se tvoří fronty. Při cestě dolů to takový problém není. Je to tak těžké pochopit pro dobře placené šéfy metra??????

Nebo metrem nikdy nejezdí?

0 0
možnosti

13. 5. 2016 14:23

Není to tak jednoduché, záleží to na intenzitě proudu nastupujících.

Když jich je málo, stačí plynule nastupovat napravo na každý druhý schod. Volná levá strana pak umožní chodcům/běžcům rychlejší přepravu - na rozdíl od vaší varianty.

Když jich je středně, pak může být vaše varianta optimální.

Když jich je hodně, pak se stává, že je plná i levá strana a kontinuálně kráčí. A má to tak větší kapacitu než vaše varianta.

0 0
možnosti

J. Pražák

13. 5. 2016 12:20

Nechápu, proč se k problému nevyjádří kompetentní osoba, tedy šéf služby eskalátorové.

V citátu šéfa služby dopravní je navíc užit podmiňovací způsob: „Vypadá to, jako bychom byli blbci a nevěděli, co s tím dělat,“ říká na úvod rozhovoru o nové „výzvě“ cestujícím v metru Vondráček, šéf služby Dopravní zařízení.

Neví nic o nerovnoměrném vytahování řetězů, křížení kol na kolejnici,...? To stojí velké peníze.

Což kdyby LN udělali rozhovor s technicky znalým pracovníkem DPP?

0 0
možnosti

13. 5. 2016 14:28

Zajímal by mě odhad, o kolik se zkrátí životnost eskalátorů chůzí a běháním po nich. Mohou to být i desítky procent.

Může to mít podobný efekt, jako na první pohled nevýznamné otevírání dveří až na žádost tlačítkem. Tam se dá odhadnout snáze, že se tím životnost zdvojnásobí (plus úspora energie).

0 0
možnosti

J. Lepka

13. 5. 2016 9:24

Další Ďolíčkovina?

0 0
možnosti

I. Veselý

13. 5. 2016 9:12

Naštěstí už skoro metrem nejezdím, ale vždy jsem měl za to, že eskalátory mají cestu urychlit. To znamená, že místo chůze po pevném schodišti současně jdu i jedu a tím je provoz rychlejší. Zároveň však chápu, že jsou lidé, kteří mají pohybové potíže a tak stojí vpravo.

Moje nejčastěji používaná stanice byla Kačerov - pro neznalé má tato stanice pouze jeden výstup s pevným, dost prudkým schodištěm, a jeden eskalátor pro cestu vzhůru. A tam když stojící lidé zastaví chůzi po eskalátoru tak je, ve špičce, fronta i při příjezdu dalšího vlaku. Pokud jdete po pevném schodišti a nepřijede zrovna autobus lidí co jdou dolů jste nahoře tak dvakrát rychleji.

Prostě si myslím, že po eskalátorech by se primárně mělo chodit s výjimkou těch špatně pohyblivých lidí. No a teď čekám na negativní reakce všech těch lenochů co neudělají krok zbytečně aby pak, někteří z nich, chodili běhat či do posiloven.

0 0
možnosti

V. Getz

13. 5. 2016 10:21

Kačerov má jen pár schodů ,tam kdo spěchá by měl využít ty klasické.

0 0
možnosti

V. Getz

13. 5. 2016 8:51

No překvapivě toto funguje celkem spolehlivě a respektuje to i cizinec.

0 0
možnosti

D. Stirský

13. 5. 2016 7:34

Teprve ve vyšším věku jsem si uvědomil moudrý Augustův výrok: Festina lente. Lidé pádící po eskalátoru dolů "získají" jen pár sekund a ve většině případů pak musí stejně čekat na soupravu.

0 0
možnosti

13. 5. 2016 8:30

A lide padici nahoru musi cekat na tramvaj

0 0
možnosti

13. 5. 2016 7:11

Ja mam jiny problem, kdyz mam draka, tak zapomenu kde je prava a leva strana a drze stojim uprostred! :)

Taky sem se na eskalatoru zeptal jednoho cernocha, jestli je cerny pasazer? Urcite byl, hrozne znervoznel!

0 0
možnosti

13. 5. 2016 6:30

Mně nevadí systém, že se vpravo stojí a vlevo se chodí. Nicméně levý proud by měl chápat, že když je na eskalátoru babička, která se s holí stěží drží, že kolem ní neprosviští a nedrcnou do ní ještě. Stejně tak si batůžkáři a lidé s notebooky přes rameno musí uvědomit, co to udělá, když jejich taškou dají někomu do zad. Mně takhle jeden člověk málem strhnul dítě, ale naštěstí si děti na eskalátorech vždy pevně držím, takže jen zavrávovalo.

0 0
možnosti

13. 5. 2016 8:34

Utok notebookem musite opetovat. Chytnout za nej a skubnout dozadu.

0 0
možnosti