Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zákon slíbil řešení reklamací rychle a zdarma. V praxi teď zákazníci platí drahé posudky

Rychlé a levné řešení reklamací zůstává v nedohlednu. V Česku sice už půl roku platí zákon, podle nějž by Česká obchodní inspekce měla zákazníkům s řešením reklamačních sporů „bezplatně“ pomáhat, systém ale stále drhne: inspektoři totiž po spotřebitelích často chtějí, aby si platili drahé znalecké posudky. Ty ale prodejci mohou ignorovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Konecna

6. 8. 2016 14:05

Vyrabime elektroniku, reklamace jsou spis z toho duvodu, ze nova superekologicka technologie pajeni je na 2 veci, protoze nevydrzi vubec nic, takze prijde zarizeni, pripaji se soucastka / drivejsi technologii zadne reklamace, zarizeni bezi i 10 let bez problemu - at zije pseudoekologie/. Po 4 letech posle nekdo na opravu zarizeni - odejde kondik za 5 Kc, vymenime a neresime, ale pak se najdou i takovy, kteri vedi, ze jim zarizeni odpalil blesk a domahaji se reklamace za kazdou cenu. Jestli nekdo verite na tzv. nicitka a ja nevim jak se to nazyva, neni tomu tak, je to vsechno zpusobeno " ekologickym" pajenim, ktere ma s problemy zivotnost 2 roky, proto Vam klidne odejde pracka za 3 roky, drive pri pajeni olovem vydrzelo vse klidne i 20 let.

0 0
možnosti

7. 8. 2016 9:45

Takze radite prepajet si to doma postaru ?

0 0
možnosti

6. 8. 2016 12:40

Takže se napasou soudní znalci se státními byrokraty a zákazník se práva stejně nedovolá, hezké...

0 0
možnosti

I. Veselý

6. 8. 2016 9:43

Doposud jsem v podstatě všechny vady v záruce vyřešil mávnutím ruky a zakoupením výrobku nového. Je fakt, že mi "neodešlo" nic výrazně drahého.

Na jaře se mi "vytáhl" svršek boty od podrážky po necelých třech měsících nošení - byl jsem přemluven k reklamaci. Boty obchodník vzal k reklamaci a do měsíce byla kupní cena zpět na účtu.

Koupil jsem si akušroubovák a v návodu byla možnost objednat si za 20€ (i s dopravou) druhou baterii. Po cca pěti nabíjecích cyklech jedna z baterií odešla. Na info email výrobce jsem napsal dotaz jak mám postupovat s reklamací když nevím která z baterií je ta vadná. Připojil jsem kopie obou účtů. Odpovědí mi bylo, že mi posílají baterii novou, vadnou ať nechám ekologicky zlikvidovat. Ta za pár dní přišla.

To jsou moje zkušenosti z mých prvních reklamací za dvaašedesát let mého života. Obě z letoška.

0 0
možnosti

L. Kalič

6. 8. 2016 9:29

Co je za nesmysl napsat, že má zákon trhlinu, protože je potřeba důkaz? Pokud chci komukoliv dokázat, že mám pravdu, tak potřebuji důkaz vždy. Problém ovšem bývá často ve spotřebitelích, kteří považují za vady kde co. Např. okopaná obuv není vadná, přesto si mnozí spotřebitelé myslí, že když byla drahá, tak přece musí vydržet všechno.

0 0
možnosti

I. Dekyský

6. 8. 2016 11:38

Ale nepotřebujete, v současném kocourkově nic takového, jako je důkaz, nemusí být ani omylem. Podívejte se třeba na humanitní, resp. společenské "vědy". Pomatenci v těchto parazitických pseudooborech "pracují" bez důkazu celý svůj zbytečný život. Jen je potřeba vše otočit naruby, nepasují-li jejich šílené teorie na člověka, snaží se změnit člověka.

0 0
možnosti

6. 8. 2016 8:45

Pokud je reklamace opravnena i podle znalce, tak ma prodejce v podstate 2 moznosti - uznat reklamaci a zaplatit znalce nebo vratit penize za zbozi, zaplatit znalce a soudni vylohy.

0 0
možnosti