Diskuze
Praha neplánuje návrat trolejbusů, počítá pouze s elektrobusy
Děkujeme za pochopení.
Trolejbus i elektrobus mají své výhody - ovšem pořád je třeba připomínat, že mají výfuk v komíně elektrárny.
Elektrobus nevyžaduje zadrátovat města, jako trolejbus, ale zase má značné ztráty při přeměně elektrické energie na chemickou v akumulátoru a zase zpátky. Proto se hodí právě do městského provozu, kde nemusí jezdit desítky kilometrů dlouhé trasy.
Zažil jsem na Krymu trolejbusovou linku, která spojovala Simferopol s Jaltou (nějakých 80-90 km) - sice musely být natažené dráty, ale trolejbusy odvozily spoustu turistů na pobřeží a zpět aniž by zasmradily lázeňskou zónu.
Smradila elektrárna mimo ni...
J. Zima 869
Já si naopak myslím, že elektrobusy jsou drahá hloupost. V městském provozu je dojezd z baterií i jejich životnost omezená. Vypadá to zase na nějaký ten kšeft pro kámoše z veřejných peněz.
M. Vápeník
Jako laik si myslím, že elektrobus je ideální řešení. Totiž myslím si to už dlouho. Dokonce si myslím, že elektrobusy by měly nahradit i tramvaje. Pouze by si mohly ponechat jejich pásy a přednosti(v jízdě), aby byly stejně rychlé.