Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Operátoři nutí lidem zbytečné modemy. Chybí způsob, jak to zatrhnout

Zákazník přecházející k jinému poskytovateli internetu, televize a dalších služeb má právo vzít si s sebou už zakoupené zařízení. Platí to nejen o mobilních telefonech, ale i o modemech či set-top boxech. Uzavírání smluv s nutností koupit nebo pronajmout si zařízení je tak většinou protizákonné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

15. 9. 2016 21:34

Který amatér vytvářel graf způsobu připojení? Zobrazení "20 % TV kabelu" a "20 % ADSL" mi nepřipadá stejné. Aha, ono se to stýká někde pod tou kdovíproč přidanou šipkou.

0 0
možnosti
JN

J. Nový

10. 9. 2016 15:21

A mohu si nové auto koupit be volantu nebo motoru, když mám svůj starší a samozřejmě homogovaný?

0 0
možnosti
PR

P. Ritter

15. 9. 2016 0:16

Co je to homogovaný?

0 0
možnosti
LM

L. Malvinsky

10. 9. 2016 11:59

Ale houby. Operátoři potřebují aby zákazníci používali jen jím odzkoušené modemy protože to dramaticky snižuje náklady na řešení problémů u koncových zákazníků. Pokud zákazník bude mít nějaký atypický modem (navíc s bůhví kdy naposled aktualizovaným firmware), se kterým technici operátora nemají zkušenost, tak ztratí spoustu času nastudováváním vlastností modemu.

Dále dnes je již běžné, že modemy jsou operátorem vzdáleně dohledovatelné, takže operátor je velmi často schopen odstranit problém na modemu dříve, než si toho zákazník všimne a aniž by musel k zákazníkovi vyjíždět technik. Ovšem realizace funkce vzdáleného dohledu, je velmi drahá a operátor si to nemůže dovolit pro každý existující typ modemu.

Homologie, jak někteří dole mylně uváděli s tím nemá nic společného. Homologie zajišťuje především, že koncové zařízení nebude rušit ostatní sítě, zařízení jiných účastníků atd.

0 0
možnosti
PB

12. 9. 2016 15:49

Co když jsou modemy od operátorů zdrojem problémů?

0 0
možnosti
PB

10. 9. 2016 11:03

"... inovativní byznys modely..." LOL

to je newspeek

0 0
možnosti
JF

10. 9. 2016 10:12

Jednoduché...

Vyberu si poskytovatele, který podobné praktiky neprovádí...

0 0
možnosti
JS

10. 9. 2016 10:59

Kde?

0 0
možnosti
SV

S. Vor

10. 9. 2016 10:03

kdyby jenom to,ale co vím tak třeba ještě před pár lety poskytovatel UPC pak chtěl po lidech vrácení toho modemu nebo jeho zaplacení.A nebylo to zrovna málo.

0 0
možnosti
PB

10. 9. 2016 12:13

Vám když někdo něco půjčí tak jste zvyklý ti nevracet?

0 0
možnosti
JN

J. Nový

10. 9. 2016 9:15

Já tedy chápu, že kdybych měl svoji společnost, tak vyberu nějaký vhodný druh modemu, na ten zaškolím své techniky, aby vše bylo jednodušší. Když si představím, že by ke mně chodili zákazníci s různými typy a pak by volali, že jim to nejde, ať se starám, že mně paltí přeci za služby, tak by se mně to moc nelíbilo

0 0
možnosti
PG

10. 9. 2016 10:43

Techniky do toho netahejte, je to ciste obchodni praktika. Jakoby plynarna povolila pripojit jen jejich troubu, nebo jakobyste od mobilniho operatora musel mit jejich mobil. Od toho jsou homologace a smernice, jake zarizeni kde muze fungovat

0 0
možnosti