Diskuze
Praktiky operátorů připomínají filmové ’šmejdy'. Nátlak lidí je může zbrzdit
Děkujeme za pochopení.
"záznam rozhovoru z pobočky neexistuje." - proto není v dnešní době smartphonů si takové sezení nahrávat.
Trocha reklamy neuškodí...
Po přechodu k alternativnímu operátorovi jsem na výdajích do 200 Kč měsíčně za mobil můj i manželčin a dvě linky VOIP. http://www.odorik.cz/
Aby nedošlo k omylu, ty dvě stovky jsou samozřejmě za všecko dohromady.
P. Ritter
Nováku, jste ukázkový případ člověka, který je neochvějně přesvědčen o tom, že jeho nikdo nenapálí, protože umí číst.
Takových byla už spousta a všechny napálil šíbr, který prostě změnil podmínky nebo se jinak vyvázal z plnění smluvních povinností - operátor změní podmínky, aniž by to klientům prokazatelně oznámil (krátká noticka v novinách nestačí), jiný šíbr prostě ohlásí úpadek a tisíce klientů včetně renomovaných právníků a vysokoškolských pedagogů přijdou o miliony - to je například případ H-Systému a podobných tunelů.
Můžete být jakkoliv zběhlý v zákonech a dokonce dokážete číst malá písmenka pod čarou, ale to vám vůbec nepomůže v případě. že operátor využije bezzubý zákon nebo jiný šíbr využije jiný zákon nebo úplatného politika (v případě H-Systému to byl Klaus) a obere vás o peníze.
P. Ritter
V zemi, kde řádně nefunguje vymahatelnost zákonů vám nepomůže rozumět smlouvám a umět číst malá písmenka, když jsou smlouvy napsané záměrně lišácky s ohledem na to, že neošetřují křivácké kroky toho smluvního partnera, který lidově řečeno tahá za delší slánku.
Jestliže si myslíte, že ta babička byla senilní a zasloužila si být podvedená za to, že podepsala nevýhodnou smlouvu, tak jak byste nazval představitele magistrátů, kteří podepsali nevypověditelné smlouvy na 30-letý pronájem vodáren? Smlouvy na IZIP, OpenCard, Blanku a další tunely dělaly desítky velmi nadstandartně placených právníků státních i externích, byly samozřejmě nevypověditelné a pro stát silně nevýhodné, stály ČR desítky miliard - jak byste nazval ty, kteří jsou pod smlouvami podepsáni jako zástupci státu? Určitě to jsou daleko větší imboši než nešťastná babička z článku.
A. Dlouhý
V telekomunikační světe plati že jaky je regulátor takový je pak v dane zemi trh.
ČTÚ je regulátor na baterky, operátoři se ho nebojí a chovají se tu jak na Klondaiku.
Vodafone i T-Mobile jsou nadnárodní firmy a v jiných zemích se chovají prijatelneji.
Jestli se má něco změnit, tak je třeba začít v tom Vysocanskem domove důchodců.
P. Ritter
ČTÚ může dělat jen to, co mu dovolí zákon stvořený našimi zákonodárci, jimiž jsou především lobbisté v žoldu mocných korporací a různých kmotrů.
J. Nový
"Málokterý podnikatel vás naláká na podmínky smlouvy, které třeba hned za měsíc změní, aniž by vám dal možnost smlouvu ukončit, nebo vysloveně lže při prodeji služeb. U operátorů je to běžné,“ říká Borovička."
.
Možná je to blbost, ale nebylo by tedy lépe novelizovat Občanský zákoník tak, aby podchytil jednoduše co si může a nemůže dodavatel zboží, či služby vymyslet? Smlouvy bývají nepřehledné i záměrně, aby to lidi nebavilo číst. Zakázal bych tedy ve smlouvách uvádět duplicitně to, co je dáno Občanským nebo obchodním zákoníkem, Určil bych i minimální velikost písma. Prostě dotlačit je k tomu, aby smlouva byla co nejkratší a nejpřehlednější
Problém se zákonem je v několika málo případech: jako třeba u odvolání u Finančního úřadu, kde není lhůta: což považuji za zcela fantastické. U naprosté většiny případů problémů tzv. se zákonem jde o vymahatelnost práva, což je problém někde úplně jinde.
O tom, že smlouva nelze měnit jednostranně, bylo napsáno mnoho textu. Mj. i z pera ÚS. Jelikož smlouva je výrazem svobodné vůle a nelze ji nijak vynutit, tak i jednostranná změna, se kterou druhá strana nesouhlasí, byť ze zcela subjektivního důvodu, je zcela vyloučená. Nařizovat, že s ní souhlasit musí, je protiústavní, tedy neplatné.
J. Novák 567
Ještě jste zapomněl na zaostalé zákazníky, kteří podepíší vše, co jim kdo podstrčí.
I. Veselý
Moje myšlení asi ustrnulo, možná i dříve než, v dobách kdy smlouva bez časového limitu byla smlouvou (uzavřenou třeba jen rukoupodáním) do té doby než se smluvní strany dohodnou na jejím ukončení. Dnes asi neexistuje smlouva s pravidlem, kdy silnější strana může měnit podmínky a strana slabší potom může nanejvýš, a mnohdy s potížemi, od smlouvy odstoupit.
Prostě když někdo uzavře smlouvu na službu za x korun tak ji má mít i po zdražení či zlevnění pro ostatní stále za x korun. Potom záleží jak se obě smluvní strany dohodnou dále.
Mnoho lidí mě zde napadne že moje myšlení je jako z jiného světa nebo jiné doby, ty předběhnu. Ano cítím se mnohdy tak.
Nechápu o čem to píšete. Asi máte trochu zmatené pojmy. Odstoupení od smlouvy je jednostranný právní akt, který se nedělá s potížemi, ale pouze v přesně definovaných situacích buď zákonem, nebo smlouvou. Výpověď smlouvy je standardní postup u smlouvy na dobu neurčitou (někdy i určitou).
Problém je, že dneska operátoři všechny smlouvy schválně uzavírají na dobu určitou s automatickým obnovením, aby zákazník nemohl dát výpověď zdarma jindy, než jednou za rok. To bych řekl, je nekalá praktika, protože u smlouvy s operátorem to nemá žádnou logiku a obcházejí tím ustanovení zákona pro smlouvy na dobu neurčitou. Jde tedy o postup, který je v rozporu s dobrými mravy a tudíž o postup nezákonný. Problém je, že úředníci z ČTU jsou impotenti, kteří nechají zákazníkům kálet na hlavy ... .
Svéprávnost je jedna věc, dohled nad poctivostí prodeje věc další ... .
D. Stirský
Souhlas. Třeba Vodafone. Byl jsem asi 3x na pobočce na Národní. A připadal jsem si jak ve státním socialistickém molochu v 70. letech. Z asi 6 pultíků obsazeny dva, slečny neustále něco zapisovaly, takže čekání dlouhé, odmítaly mně zrušit tarif, o který jsem neměl zájem resp. po řádném zrušení skupinového mně automaticky VF zaktivoval jiný, o který jsem vůbec nežádal. Když má sestra chtěla tarif řádně vypovědět, šlo to pouze přes operátora a ten, když mu řekla, co požaduje, jednoduše típnul tj. přerušil hovor. Rovněž mně byl v cizině automaticky zaktivován tarif, který jsem nechtěl - pravda, zde VF těch pár stovek vrátil.
Děláte chybu, že tam chodíte. K operátorům a na úřady je třeba zásadně nechodit, ale komunikovat s nimi na dálku. Přes vidle je to nezákonné. :-)
J. Křivan
Souhlas, když si na O2 nevyčerpáte včas kredit, tak vám ho bez skrupulí ukradnou