Diskuze
Zájem Čechů o on-line bezpečnost se nezlepšuje. Nemění si hesla ani PIN
Děkujeme za pochopení.
J. Dřevojan
Cely clanek vypada jako presouvani zodpovednosti z instituce na klienta. Zijeme v 21.stol, kde neni poblem vytvorit takovy typ pripojeni, s overeni identity co nestoji (a pada) na klientov a jeho excelentni pameti schopne udrzovat desitky ruznych nesmyslnych retezcu a hesel.
Spíš zájem bank a dalších organizací o on-line bezpečnost se nezlepšuje. Člověk si nemůže zapamatovat tolik různých hesel, kolik je po něm požadováno, navíc se stupidními požadavky na tvar hesla. Proto by mnohem bezpečnější bylo používání metod založených na soukromých klíčích vždy pro konkrétní zařízení. Jenže kolik služeb toto podporuje?
J. Nový
Já používám internetové bankovnictví, které je kombinované se zasláním potvrzovacího kódu na můj mobil. Proto nechci aplikaci do mobilu, kde už by nebylo jiné zabezpečení, než nějaký PIN nebo kód. Ta kombinace dvou věcí mně přijde bezpečnější
I. Veselý
Nevím jaký PIN mají na mysli, jediný PIN mám u debetní karty (internetové bankovnictví má jen heslo) a jsem rád, že po změně banky jsem si mohl číslo změnit na stejné jako měla karta od banky předešlé. Tuto kombinaci čísel si pamatuji už mnoho let a nehrozí mi ta horší možnost - mít PIN někde napsaný byť třeba nějakou šifrou.
Napiste si na kartu nejake ctyrmistne cislo. Zlodej ho u bankomatu trikrat zkusi a pak mu ji to sebere.