Diskuze
Přechod železnice na jednu napájecí soustavu má stát 40 miliard
Děkujeme za pochopení.
S. Cesky
no,nechci se pouštět jako silnoproudař do vyhodnocování el.trakce.Zvláště když Skopčáci dosud používají 16 2/3 Hz. Myslím,že je lepší používat vícesystémové lokomotivy,všude máme ss proud,ale jen u Havlíčkova Brodu je stř.,to budeme převádět všechno na stř.? jen kvůli SK? Nebylo by jednodušší ty cancoury s jinými systémy u nás převést na ss?
J. Holič
Střídavý je nepraktický, zvláště pro přenášení velkých výkonů. Navíc je celoevropská snaha postupně přejít na 25 kV. Také s rozvojem VRT hraje 25kV čím dál větší roli. Rychlovlak pro 300 km/h už ze stejnosměrné troleje neutáhnete. Že to umožní zlevnit vozidla, když nebudou muset být vícesystémová, je také zřejmé.
F. Havala
Jaký je rozdíl mezi střídavým a stejnosměrným proudem věděl už Nikola Tesla před více než 100 lety. Že na to přišli i odborníci v ČD je úspěch. Tak to dopadá, když ČD řídí např. pojišťovák.
Nevim, proc se tolik v clanku zduraznuje , ze jde o stejnosmerny, nebo stridavy proud.
Zasadni vliv na ekonomickost provozu ma NAPETI, to, ze je u nove soustavy 25kV zatimco u stare 3kV, coz je pro prenaseny vykon nesrovnatelne mene hospodarne, viz. Jouleovo teplo
K. Novák 181
A so bude ČD dělat s úplně novými el.mot jednotkami ř.440 a 450 ?
Použije je na přeshraniční provoz - zatím jsem nečetl, že by Němci a Rakušani opouštěli 15kV/16.7Hz a Poláci 3kV ss