Diskuze
Evropa trestá nízké mzdy českých ‚kamioňáků‘ i dělníků. Firmy to může položit
Děkujeme za pochopení.
Jsme součástí EU, ale mizerné platy zaměstnanců více napovídají o tom, že socialistické otrokářství se nezměnilo a navíc je zaměstnavateli zneužíváno v nabídce služeb jako nekalá konkurence profitující na poskytování otrocké mzdy. Zahraniční konkurence velmi dobře ví, že mzda řidiče MKD je na úrovni minimální mzdy v ČR, tedy platu nižším než má nekvalifikovaná uklízečka, že se za plat považuje v rozporu s účetní evidencí poskytnuté zahraniční stravné a světe div se, tento podvod aplikují i soudy při stanovování výše výživného u rozvedených řidičů. Tato libovůle soudů jen potvrzuje existenci otrokářské mafie, která drží řidiče MKD na minimálních mzdách s cílem minimalizovat odvod pojištění za zaměstnance a tak maximalizovat zisk i ze snížených sazeb za přepravu v zahraničí, která podlézá úroveň cen místních přepravců. Ochraná opatření EU jsou naprosto vpořádku.
T. Beren
Předpokládám, že budete stejně aplaudovat v momentě, kdy budete vyslán služebně do F na veletrh, ze kterého se budete druhý den vracet. Přesto budete muset být vybaven originálem 4 stránkové deklarace ve francouzštině, Váš zaměstnavatel bude muset zajistit odpovědného zástupce ve F, který bude mít Vaše osobní a mzdové údaje, zpracovanou evidenci pracovní doby, výplatní pásky s výší odvodů - vše ve francouzštině, bude připraven do hodiny od výzvy kontrolních orgánů reagovat, ale neponese za nic odpovědnost. Ta zůstává na zaměstnavateli, stejně jako odpovědnost za Vaše osobní údaje. Tak to potom jo. O min. zaručené mzdě uklízeček a řidičů v ČR si nastudujte nařízení vlády 236/2016.
S. Stardust
O čem se zde zase kvičí? Je zde platná evropská směrnice o vysílání pracovníků, která zakotvuje princip stejné odměny za práci ve stejném místě? JE! V Česku je snad také stanovena výše minimální mzdy i pro ty, kteří zde pracují ale nejsou místní. No a to, že v Západní Evropě jsou důslední a dokáží na rozdíl od ČR odpovědně aplikovat vymahatelnost práva, tak to se evidentně nelíbí mnoha českým tzv. podnikatelům, zvyklým lehce proplouvat kalnými českými podvodnikatelskými vodami. Pokud mají problém s dodržováním předpisů ve státech EU a nehodlají je dodržovat, tak ať tam prostě nejezdí a raději sedí doma na zadku nebo ať dělají něco jiného užitečnějšího, než jen fňukání a kvičení! Je to stejné. jako se požaduje po každém, kdo zavítá do cizí země - dodržovat tamní předpisy a nařízení, nic míň, nic víc! Tak mají řidiči z Česka v almužnách, kterými je odírají čeští podvodnikatelští gauneři aspoň jediné zastání v cizině. Koneckonců přiložený obrázek plně dokresluje "úroveň" řidičů z ČR...
T. Beren
Vy jste vůbec nepochopil, že ten největší problém není ve výši té minimální mzdy, ale ve způsobu, kterým to Francouzi chtějí dokládat. Nic proti dodržování předpisů nemám, naopak. Můžu se i smířit s tím, že nám bude 27 zemí nařizovat, jak v nich máme naše řidiče platit, i když pak už bych neviděl rozdíl mezi EU a neEU. Ale související administrativa by neměla být zbytečná, neúměrně zatěžující či dokonce v praxi neproveditelná. Když ale nevíte, o čem vlastně ten Loi Macron nebo MiLog jsou, tak Vám pak každá věcná argumentace připadá jako fňukání a kvičení. To chápu. Buďte rád, že se Vás nic takového netýká.
J. Moravec 996
No kdyby meli cesky ridici v pracovni smlouve zakotvene, ze v cizine budou dostavat takovou a makovou mzdu, nebyl by zadny problem. pokud se zdrahaji, tak musi vse pracne dokladat. Asi tak.
Doporušuji příspěvky od diskutujícího T. Berena - je z oboru a popisuje jak musí každý prd byrokraticky dokládat.
J. Nový
Východní země měly prosadit, aby tam bylo: "srovnatelný plat", abychom mohli trestat manažery zahraničních firem za nadstandarní platy. Pak by EU zklapla
P. Ritter
Evropská směrnice o vysílání pracovníků zakotvuje princip stejné odměny za práci ve stejném místě a proto firmy musí svým zaměstnancům platit alespoň minimální mzdu dle právních předpisů hostitelské země.
Manažeří zahraničních firem alespoň tu minimální mzdu doufám dostávají:-))
Jak mohou pokutovat pracovníky dopravní firmy, že jim majitel dává nízký plat ? Čím se to dokládá ?
J. Moravec 996
Princip je jasny. V kazde zemi musi byt dodrzovano pravidlo minimalni mzdy. Cesky, polsky, madarsky a slovensky ridici diky nizkym platum nici nemeckou, francouzskou kamionovou dopravu. Staci se podivat kolik vychodnich kamionu jezdi po nemeckych dalnicich. Jak by se asi divali Cesi, kdyby vetsinu prepravy v CR prepravovaly kamiony z Rumunska a Bulharska a kazily prepravni ceny. Cesky dopravci by asi take buceli a volali do Bruselu. Vzdy zalezi na uhlu pohledu.
T. Beren
Spoustu ceskych exportu vozi napr. polsti kamionovi dopravci. Presto by nase zakony nemely narizovat polskym zamestnavatelum, jak maji ridice platit a co vsechno musi nasim uradum hlasit. To by bylo popreni volneho pohybu sluzeb v EU. Ochrana narodnich dopravcu je dostatecne osetrena kabotaznimi podminkami, ktere si kazdy clensky stat nastavi. Ale mezinarodni doprava je prece neco jineho.
P. Ritter
To, že skutečně významných českých firem v oblasti průmyslu, obchodu a bankovnictví je naprosté minimum je vina Klausovy ODS a jejích voličů. Na místa nejdůležitějších ministrů s přímou působností na vlastnická práva a správu státního majetku od státní kasy přes obchodní, průmyslový a bankovní sektor až třeba ke státním bytům, lesům, polím, pozemkům, rybníkům atd jmenoval Klaus komunisty Ivana Kočárníka (ministr financí) a Vladimíra Dlouhého (ministr průmyslu a obchodu) a ve zmatku divokých devadesátých let se oběma podařilo "zprivatizovat" veškerý významný státní majetek buď do rukou tunelářů a podvodníků nebo pod cenou prodat zahraničním nadnárodním společnostem.
Ty nadnárodní společnosti sice většinou původně české firmy zachránily, ovšem teď jim připadne veškerý výnos z podnikání v Česku a dostanou ho jejich akcionáři. Je to sice lepší řešení než nechat firmy vytunelovat a rozkrást, jak to bylo za Klause běžné, ale velká sláva to taky není.
J. Zima 869
To ale zdaleka není celé. Lví podíl na tom mají socanské vlády počínaje tou Zemanovou a jejich investiční pobídky a daňové prázdniny pro zahraniční investory, které pokřivily konkurenci a přivedly řadu českých, zejména malých, firem k bankrotu.
Sobotka a spol. v tom neudělali vůbec nic. Mohli už dávno zvýšit korporátní daně a naopak snížit DPH. Místo toho odírají živnostníky a malé podnikatele, uvalují na ně EET, hlášení DPH podobná svinstva.
MŮŽE NĚKDO ODHALIT,KDE TY FIRMY Z JINÝCH ZEMÍ EU (VČETNĚ ZEMĚDĚLCŮ) BEROU ZISKY,KDYŽ TAM MINIMÁLNÍ MZDA JE TĚCH 1000-1100 EUR?A kam se ztrácí zisk těch našich,když všichni zaměstnanci mají třetinové platy?
P. Ritter
Relevantních českých firem moc není, v Česku převažují filiálky nadnárodních firem a ty samozřejmě odvádějí zisky do zahraničí akcionářům své mateřské firmy.
Podle odhadů se ročně jedná v přepočtu o nejméně 500 miliard CZK. Zahraniční firmy platí v Česku daně a platy zaměstnanců, zisky jdou do zahraničí.
S. Vor
oni vozí sebou a ukazují výplatní pásky??Co je to za blbost...