Diskuze
Hejtmanka oživuje protažení metra do středních Čech. Jezdilo by po povrchu
Děkujeme za pochopení.
S. Vor
úplně jsem v tom blázinci co je označováno za každodenní rytmus úplně zapomněl po třech letech jiný váš ambiciozní projekt pražského metra a to jest speciální vagony určené k sexu v metru,,,jak jste na tom jak daleko jste pokročili v Práglu? No,nestydte se a pochlubte se jak jste daleko,obyvatelé Práglu od svých zastupitelů jistě očekávají nějakou tu příjemnou změnu té šedi každodennosti.:-))
Kdyz uz, tak at tu vyhrazenou dopravni trasu jen vydlazdi a jezdi po ni normalnimi autobusy. Prece pri zvazovani kolejove dopravy jde jen o to, ze se nekrizuje, nebo co nejmene se silnicemi, nedostane se do dopravni zacpy. Jen nevidim proc budovat drahe koleje, kdyz by uplne stacil jen pruh betonu vyhrazeny ciste pro kolova vozidla verejne dopravy.
V. Kotas
O tramvajových trasách, z Prahy paprskovitě do Středočeského kraje, se uvažovalo už před léty ( jen to bylo uspáno ). Především proto, že to přijde laciněji než dráhy, nebo metro. Četl jsem v té době o tramvajové lince směr - Uhříněves, Říčany Vyžlovka, Kostelec n/Č. l., s výhledem až do K. Hory. Jednokolejná trať s výhybkami/2 koleje v místech zastávek ( asi ne všech ). Vždyť tramvaje jezdily na lince Bratislava - Vídeň, 80km.
V. Getz
Praha má problém umístit epopej,nově bude nahrazovat hlučné tramvaje v noci autobusy a metro D tak zatím Dolínek bude stavět bez stanic a Jermanka už to povede do Jesenice?
V principu to je dobrý nápad pro hodně vytížené směry. Náklady na podzemní metro jsou obrovské a odůvodněné v širokém centru města, ale ne na okrajích. Trasa by byla chráněná a kombinovaná s nad- a podjezdy. Viděl jsem to v Chicagu směrem na předměstí, i bohatí Američané zbytečně neutrácí.
Tramvajová trolej je v bezpečné výšce nad zemí. Metro má napájecí kolejnici. To znamená drahé zajištění bezpečnosti při provozu metra po povrchu.
S. Vor
trakční napětí troleje je po celé republice zhruba stejné,nějakejch šest,sedm set V,metro má asi o něco víc aby to trakční motory utáhly.Na povrchu by to stejně lidi rozkradli,takže není co řešit.Ožralá Jermanová spadla někde po Sylvestru do rybníka a plácá kolem sebe.
S. Vor
vše asi nasvědčuje tomu,že Praha má zbytečně velký rozpočet od státu a tím pádem na úkor menších měst.Ono by to pak přešlo ty hloupé nápady Krnáčovou,Jermanovou,Babinského a Dolínka.)
J. Veselý 965
Metro v širším centru pod zemí, pak se vynoří na povrch a frčí jako vlak - v Londýně takto funguje většina linek. U nás možná za 200 let. Zatím je to ve fázi, že je potřeba kamarádovi projektantovi dohodit kšeftík za pár mega.
Myslel jsem, že výhodou metra je to, že jezdí pod zemí.
Nejsou křižovatky s ostatní dopravou, neprší, nesněží na něj. Takže by to vedlo nějakým tubusem? Na sloupech?
Nevím, jestli je to jen plácnutí do vody, předvolební tah nebo mají alespoň minimální technické řešení.
D. Grundel
Zakopavat metro v Jesenici, to by byla vazne hlina. Je tam jedna frekventovanejsi krizovatka.