Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hejtmanka oživuje protažení metra do středních Čech. Jezdilo by po povrchu

Do Jesenice u Prahy by mohlo být protaženo pražské metro, které by v tomto úseku jezdilo po povrchu. Středočeský kraj počítá se vznikem pracovní skupiny, která bude řešit, zda by takové dopravní spojení bylo technicky možné a případně kde na projekt získat prostředky. Vedení Prahy označilo tyto úvahy za populistické.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S. Vor

3. 1. 2017 21:12

úplně jsem v tom blázinci co je označováno za každodenní rytmus úplně zapomněl po třech letech jiný váš ambiciozní projekt pražského metra a to jest speciální vagony určené k sexu v metru,,,jak jste na tom jak daleko jste pokročili v Práglu? No,nestydte se a pochlubte se jak jste daleko,obyvatelé Práglu od svých zastupitelů jistě očekávají nějakou tu příjemnou změnu té šedi každodennosti.:-))

0 0
možnosti

3. 1. 2017 19:39

Kdyz uz, tak at tu vyhrazenou dopravni trasu jen vydlazdi a jezdi po ni normalnimi autobusy. Prece pri zvazovani kolejove dopravy jde jen o to, ze se nekrizuje, nebo co nejmene se silnicemi, nedostane se do dopravni zacpy. Jen nevidim proc budovat drahe koleje, kdyz by uplne stacil jen pruh betonu vyhrazeny ciste pro kolova vozidla verejne dopravy.

0 0
možnosti

V. Kotas

3. 1. 2017 19:15

O tramvajových trasách, z Prahy paprskovitě do Středočeského kraje, se uvažovalo už před léty ( jen to bylo uspáno ). Především proto, že to přijde laciněji než dráhy, nebo metro. Četl jsem v té době o tramvajové lince směr - Uhříněves, Říčany Vyžlovka, Kostelec n/Č. l., s výhledem až do K. Hory. Jednokolejná trať s výhybkami/2 koleje v místech zastávek ( asi ne všech ). Vždyť tramvaje jezdily na lince Bratislava - Vídeň, 80km.

0 0
možnosti

V. Getz

3. 1. 2017 17:41

Praha má problém umístit epopej,nově bude nahrazovat hlučné tramvaje v noci autobusy a metro D tak zatím Dolínek bude stavět bez stanic a Jermanka už to povede do Jesenice?

0 0
možnosti

3. 1. 2017 17:32

V principu to je dobrý nápad pro hodně vytížené směry. Náklady na podzemní metro jsou obrovské a odůvodněné v širokém centru města, ale ne na okrajích. Trasa by byla chráněná a kombinovaná s nad- a podjezdy. Viděl jsem to v Chicagu směrem na předměstí, i bohatí Američané zbytečně neutrácí.

0 0
možnosti

3. 1. 2017 16:51

Tramvajová trolej je v bezpečné výšce nad zemí. Metro má napájecí kolejnici. To znamená drahé zajištění bezpečnosti při provozu metra po povrchu.

0 0
možnosti

S. Vor

3. 1. 2017 17:10

trakční napětí troleje je po celé republice zhruba stejné,nějakejch šest,sedm set V,metro má asi o něco víc aby to trakční motory utáhly.Na povrchu by to stejně lidi rozkradli,takže není co řešit.Ožralá Jermanová spadla někde po Sylvestru do rybníka a plácá kolem sebe.

0 0
možnosti

S. Vor

3. 1. 2017 16:47

vše asi nasvědčuje tomu,že Praha má zbytečně velký rozpočet od státu a tím pádem na úkor menších měst.Ono by to pak přešlo ty hloupé nápady Krnáčovou,Jermanovou,Babinského a Dolínka.)

0 0
možnosti

J. Veselý 965

3. 1. 2017 16:32

Metro v širším centru pod zemí, pak se vynoří na povrch a frčí jako vlak - v Londýně takto funguje většina linek. U nás možná za 200 let. Zatím je to ve fázi, že je potřeba kamarádovi projektantovi dohodit kšeftík za pár mega.

0 0
možnosti

3. 1. 2017 16:28

Myslel jsem, že výhodou metra je to, že jezdí pod zemí.

Nejsou křižovatky s ostatní dopravou, neprší, nesněží na něj. Takže by to vedlo nějakým tubusem? Na sloupech?

Nevím, jestli je to jen plácnutí do vody, předvolební tah nebo mají alespoň minimální technické řešení.

0 0
možnosti

D. Grundel

3. 1. 2017 20:01

Zakopavat metro v Jesenici, to by byla vazne hlina. Je tam jedna frekventovanejsi krizovatka.

0 0
možnosti

3. 1. 2017 16:15

TO JE NA KLECOVÉ LŮŽKO !!!

0 0
možnosti

3. 1. 2017 17:28

Vy jí tam určitě vedle sebe držíte místo.

0 0
možnosti