Diskuze
Koleje k metru D nemusí mít 'velké zelené razítko'. Tramvaje tam pojedou za tři roky
Děkujeme za pochopení.
dokončení : je pro ně jednoduché se domluvit na dělení miliardových zisků za nové tunely v Praze.
Pracoval jsem v Libuši, kam jsem dojížděl ze Smíchova, takže si dovolím říkat, že už dnes je pozdě. Už aby ta tramvaj tam byla. Ale zaujala mne zmínka o připravovaném prodloužení tramvaje do sídliště Dědina od Vokovického hřbitova od Šárky. Dochází vůbec někomu, že z Dědiny je to kousek na letiště Ruzyně? A že povrchová tramvaj s kouskem pod zemí u hlavní ruzyňské letištní odbavovací haly z Dědiny až na letiště Ruzyně, a to kolem starého letiště k budově nové odbavovací haly, (mrkněte na mapu třeba na Seznamu) by byl nejjednodušší a nejlevnější způsob vybudování kolejového spojení letiště s centrem Prahy? I mně jako částečně poučenému laikovi je jasné, že by šlo o pár set milionů, na rozdíl od několik desítek miliard připravovaných k utracení za rychlostní podzemní železnici. Jenže to by naše firmy, které dělají podzemní stavby (Metrostav, Subterra a Prominecon, dříve Navatyp) nesměly mít takový vliv na radnici Prahy a hlavně nesměly by mít provázané majetkové vztahy mezi sebou, takže
Tam by opravdu neměl být problém - trať už byla naplánovaná, ve smyčce Sídliště Modřany je dokonce položená kusá kolej jako prodloužení trati. Pozemky by měly být vyřešené, pokud je ovšem někdo v posledních 20 letech "chytře" neprodal. V trase nestojí žádné domy, jen sběrný dvůr.
Co se těch stromů týče, tak to jsou většinou náletové trnovníky, které stejně jsou u nás nepůvodní, agresivní a likvidují se co to jde.
Málokteré místo v Praze by mělo být tak nekonfliktní.
I. Veselý
Máte pravdu a na přiložených mapách to vypadá že i ten sběrný dvůr by to nepostihlo a jen by byl za tratí. Jen si teď, ačkoliv tam jezdím dost často, nejsem schopný uvědomit zda je na Novodvorské dost široký zelený pás, ale to asi je, když takový plán existuje.