Diskuze
Tvrdé pokuty za odmotnovaný filtr. Vláda hledá recept proti toxickým dieselům
Děkujeme za pochopení.
Doporučuji místním ekologům si zjistit jaké emise má např. loď potažmo lodní doprava pak vás tyhle kravinky s auty přestnou rázem zajímat.
Jinak odvolávat se v článku na výši pokut v Německu je hodně zcestné, až budou příjmy stejné pak můžou být i pokuty. A závěrem cena filtru pevných částic je několik desítek tisíc, když nám nebudete do nafty cpát řepku, která má michodem při spalování větší emise, než fosilní paliva, pak filtr nikdo vyndavat nebude. Nebuou se totiž ucpávat vstřiky a v konečném důsledku bude řízená regenerace fitlru fungovat, tak jak má.
Zdá se, že najednou se všichni zbláznili do toxicity a rakovinotvornosti výfukových plynů. Ten problém tu byl vždy, jen se o něm nemluvilo. Všechny autobusy, lokomotivy, nákladní auta, traktory ještě před pár lety žádné filtry neměli, nemají a to jsou takové objemy motorů a výfukových plynů, že osobní auta jsou tím nejmenším znečišťovadlem. Hon na čarodejnice je paradoxně sněřován na drobné znečišťovatele a nikoliv na velké dopravní společnosti, které jsou největším znečišťovatelem.
J. Novák 567
A kde jste v článku vyčetl, že jde jen o "hon" na osobní vozidla?
Podstata problému je v kvalitě motoru a nikoliv v tom kolik je na něj pověšených filtrů. Vyběhaný motor je zhlediska emisí vždy nevyhovující bez ohledu na to, jestli je to benín, nebo diesel. Saze jsou produktem nedokonalého spalování a takový režim motoru a jeho výkonu, by měl být řízen tak, aby k nedokonalému spalování nedocházelo. Pokud pomineme vyběhané motory, tak je to problém výrobců aut, kteří v honbě za představením akceleračních a výkonových parametrů překračují podmínky dokonalého spalování, které se pak snaží maskovat filtrem pevných částic.
K. Jež 888
Dotace pro křiváky ::))) Socky nakoupí nafťáky ( dotáhnou z Němec od Turka, vlastenci), že naftu někde nakradou, pak s tím smrdí tak, že když za tím jedu, tak mám chuť to zastavit a skopnout do škarpy. Prasata mentálně retardovaný. Kdo nesmrdí, není Čech !!! Automobilky už ale vesměs vývoj nafťáků pro osobáky ukončují. Tady ty šroty ale budou smrdět ještě milion let. Protože našinec s tím jezdí do řetězců na výprodeje párků z umělé hmoty a motor se ani nezahřeje. Pokuta 100 tis. je řešení. A proto u nás neprojde.
J. Novotný 532
Toto je další otřesný případ toho, že u nás je vše problém, a přitom se jedná o zdraví lidí ! Kolik u nás jezdí "šrotů" dovezených z venku, či ojetých u nás !?! Jen pro srovnání , jinde plánují již konec naftových motorů u aut obecně. Jen za tohle by měli ministři vnitra a dopravy okamžitě odejít !
R. Kubeš
Nejezte máslo, zanesou se vám cévy a dostanete infarkt či mrtvici. Jezte raději umělé tuky, ty jsou zdravé pro vše srdce! ... uplyne pár let ... Proboha, nejezte umělé tuky, hrozí z nich rakovina, nahraďte je máslem, v rozumné míře zcela neškodným. ------- Moderní naftové motory s nízkou spotřebou jsou k přírodě šetrné ... pár let ... Odporné kouřící karcigenní dieslové obludy. --------- A tak by se dalo pokračovat, třeba s vejci...
M. Vaněk
A přijdou na řadu také továrny, doly, chemičky, jaderné palivo, sklady a skládky, umělá hmoty, a další vymoženosti??? Nebo je to jen odklánění pozornosti od výše uvedených problémů? Jistě - je snažší se zaměřit na otroky než na pány, kteří to mají na svědomí.
Jednak považuji uveřejněná čísla za silně nadsazená, druhak policie účinné nástroje na kontrolu má.
Jedná se opět o kampaň, která má nejspíš za účel překrýt něco jiného...
Toxické diesely? Bezvadné. Roky po dieselovém boomu najednou zjišťujeme, že jsou toxické? Jako za komunistů.
Diesely až tak toxické nejsou. Za splnění drobného předpokladu, že je ve voze přítomen funkční filtr pevných částic ;-)