Diskuse k článku: Brno předběhlo Prahu a zakázalo alternativní taxíky Uber

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 16
  • Poslední: 25.4.2017 9:03
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
P. Balcar 25.4.2017 9:03

Zkusme se ještě podívat na obchodní model Uberu : startup s mobilní aplikací dispečinku (řidič jede tam kam si zákazník řekne, ne naopak), co se snaží získat podíl na trhu (manipulace sazbami dolů) jinak nikdy nevydělá investorům vložené finance, s potřebou maximalizovat příjmy (manipulace sazbou ve špičkách nahoru), doslova vezoucí se na zádech svých řidičů (žádné invetice do vlastních přepravních kapacit, vozového parku, údržby, odpisů, poviného pojištění pro přepravu osob, ... ) než je nahradí autonomními automobily. K podnikání využívá místní dopravní infrastrukturu a příjmy daní (?) buhví kde.

J. Novák 19.4.2017 5:52

Zákon celkem jasně stanoví podmínky pro provozování taxislužby, potažmo obecně podnikání jako takového. A Uber není nic jiného, než taxislužba a podnikání. Kecy o nějaké spolujízdě mohou brát vážně jen prosťáčci bez mozku. Nebo mi může někdo vysvětlit, jak by mohla prosperovat firma z nějaké spolujízdy, t. j. z něčeho, kde by spolujezdec uhradil jen poloviční částku nákladů na takovou jízdu?

D. Mateju 19.4.2017 16:41

Nastesi uz (a jeste) nezijeme v totalite, kde by vam kazdy musel neco vysvetlovat :-) Takze se smirte s tim, ze Uber je a) vyborny napad dotazeny do konce, b) pomaha milionum lidi po svete se dostat levneji a "komfortneji" (objednani, sledovani trasy, platba kartou, el. ucet, atd.) z mista A do mista B, c) pomaha statusicum ridicu po celem svete si (pri)vydelat, d) postupne eliminuje celosvetovy problem s taxi, e) kdyby neprosperovali, tak to nedelaj, zadne dotace z verejnych penez na to neberou. A pokud nekdo z ridicu Uberu obchazi lokalni zakony treba tim, ze neplati dane, pak je to a) totez, jako u taxi, b) ma byt popotahovan on, a ne cely Uber, ktery to jen svoji aplikaci a zazemim zprostredkuje.

P. Balcar 19.4.2017 16:57

Uber je rozvíjecí se stratup v obrovské ztrátě a zajímají je hlavně tržby (viz. násobný tarif ve "špičkách"), kašle na řidiče (snižování tarifu k získání vyššího tržního podílu), na porušování zákonů a vyhlášek, ... a jeho PR o "spolujízdě" uvěří jen ti největší prosťáčci.

viz.např.:

http://byznys.lidovky.cz/spolecnost-uber-je-ztratova-jeji-trzby-vsak-prudce-rostou-pau-/firmy-trhy.aspx?c=A170415_102556_firmy-trhy_ELE

J. Novák 20.4.2017 4:48

Zajímavé. Takže podle vás Uber pouze zprostředkuje, takže vlastně z toho nic nemá, že? A jak mi vysvětlíte, že polde zpráv sice Uber stále ještě nedosahuje zisků, ale velice rychle se k ziskovosti blíží? Pokud byste na takové články chtěl odkazy, tak dejte vědět, milerád vám je zašlu. Pak mi také vysvětlíte, jak Uber tedy chce zisk tvořit, když pouze zprostředkovává a za nic nemůže.

D. Mateju 18.4.2017 22:35

Ta zatacka na dalnici mezi Prahou a Bratislavou se da snad prejit pesky, tak naco taxi ci Uber? :-)

P. Balcar 19.4.2017 13:30

Už jste se ptal svých Uber řidičů, jestli mají např. pojištění pro přepravu osob? Jestli když je s vámi někdo naboří, tak dostanete odškodnění nebo kulový?

D. Mateju 19.4.2017 14:49

Neptal a ptat se nebudu, je mi to totiz uplne jedno. Komercni pojisteni mam pro pripad teto extremne nepravdepodobne situace svoje. Nejsem ovce, ktera se spoleha na opatrovnickou ruku statu a jeho regulaci nebo nekoho jineho.

P. Balcar 19.4.2017 15:38

Autonehoda že je extrémně nepravděpodobná? To je pohádka jako, že Uber je spolujízda a ne taxi.

D. Mateju 19.4.2017 15:48

Ja vim, ze jsou lide jako vy, kteri povazuji pravdepodobnost 0,0000556 jako vysokou, ale s jejich hlouposti ja se zabyvat nehodlam.

P. Balcar 19.4.2017 16:48

Škoda, že neuvádíte k čemu se to číslo vztahuje, ale svojí hloupostí se raději nezabývejte, ještě by jste zjistil, že víte kulové a jste pouze nadutě domýšlivý.

Mimochodem: Napíšete jaké máte skvělé pojištění proti chybě vašeho Uber řidiče nebo jiného účastníka silničního provozu?

J. Novák 20.4.2017 4:52

Vsaďte se, že Mateju vám to nenapíše. Jo, kecat, to mu jde celkem dobře. A věřím tomu, že jsou tupci, kteří mu na ty jeho žvásty i skočí. On mi dost připomíná brouka Pytlíka. Také všude byl, všechno viděl a všemu rozumí. A někde byl i dvakrát...

F. Grimes 18.4.2017 19:27

„Zájmem města je podporovat kvalitní a legální služby."

Haha, dobrý vtip. Párkrát jsem uberem v Brně jel a mají mnohem kvalitnější služby než taxi. Každý koho znám co žije v Brně má stejný názor. Tak nekecejte, šlo pouze o úplatky. Holt jsme východní Evropa.

Hollan utratil všechny peníze za sado maso u ukrajinských prostitutek, jak má v oblibe, a tak si zařídil u taxi mafie kšeft. Nic víc, nic min.

Bohužel, jak říkal francouzský filozof Joseph de Maistre, "v demokracii má každý národ vládu jakou si zaslouží".

D. Grundel 18.4.2017 17:42

Brno je skutecne ve vsem napred...

Š. Krastovski 18.4.2017 16:06

Konečně se těm Americkým vykořisťovatelum někde postavili.

J. Novák 20.4.2017 4:55

Brno není zdaleka jediné. Jsou už i celé státy, které jejich podnikání na svém území zarazili. Jinak souhlasím s tím, že není třeba to zakazovat, ale je nutno regulovat tak, aby takové služby byly v souladu se zákonem a neměly jiné podmínky, než služby obdobné.



Najdete na Lidovky.cz