Diskuze
Zeman odlétá do Číny. Na Česko zbudou jen drobky z čínské obchodní dálnice
Děkujeme za pochopení.
Č. Ludvík
Jestli tomu dobře rozumím, tak země které vyslaly své zástupce do Číny, se chtějí podílet na brutální expanzi Číny do světa, na zahlcení světa čínskými výrobky, na poskytování levné pracovní síly čínským firmám a na prodeji čínským firmám všeho, co trochu funguje. Jinými slovy, chtějí se podílet na likvidaci vlastních ekonomik ve prospěch Číny.
O. Prokop
Číně jde hlavně o to- ukrást know-how. O nějakých investicích v malém Česku- to vidíme, co zde prozatím investovali- celkem nic. Vzhledem k tomu, že se před odjezdem Zemana o Číně moc nemluví, tak to znamená, že prezident je asi rozčarován, jak málo toho po slibech Číňané investovali a jde škemrat. Možná taky o peníze před volbami...
K. Konavi 864
Vůbec ne... Zemanovi vůbec nejde o nějaké investice, o nějaký přínos česku. Jde mu jen o jeho vlastní ego a pseudodůležitost. Nic víc nic míň.
Kdyby se ti 'podnikatelé' vydali do číny po vlastní ose, přivezou stejný business jako se Zemanem.
EU dělá chybu, měla to udělat jako s OPALem - nechat zahraničního investora vybudovat a pak mu 50% zevropnit.
E. Erat
No, já hlavně doufám, že se konečně dohodne o předání pand velkých do pražské ZOO. Máme celoroční vstupenku, a tak se těšíme, že je budeme pravidelně navštěvovat. Hlavně, aby mu místo pand nepodstrčili nějáké Tibeťany, to bychom museli tu ZOO přestat navštěvovat.
>Máme celoroční vstupenku<
Vy mate jiste pro celou rodinu i Ovarovu volebni permanentku! :)
Sakra, co kdyz vam najednou propadnou, jakeho jineho kkt si najdete? Skromach do voleb nejde, tak to v tom pripade budete mit opravdu tezke!
Nekteri, jako K. Novák, Loskokotos, Pruner atd. se jiz nemohou dockat, az do Ciny pres Moskvu zacnou jezdit druzebni vlaky Cesko-sovetsko-cinskeho pratelstvi. Tak kkt zacnene setrit, ROH vam to platit nebude a Ovarovy fondy se na vas vyprdnou!
Takže Zeman a spol. doufají, že z vysokorychlostní železnice udělají pomalorychlostní odbočku do Česka?
Je jen na Česku, jak - a jestli vůbec - možnosti využije. Při rychlosti, jakou se u nás budují zejména liniové stavby, to bude nejspíš v roce 2100, když už Číňani budou létat hyperzvuky...
No co - naši potomci si obléknou koženky, holínky, naučí se na dudy a budou Číňanům předvádět, jak se barbaři živili a bavili.
Zemanova chyba to není, ten dělá co může.
Jak velký objem zboží exportujeme do Číny? 2% nebo dokonce 3% ? Naše hlavní zahraniční obchody jsou v Evropě. O dovoz čínských výrobků se nemusíme starat, to zboží se sem tlačí samo. A nemusí to být jen šunty, většina počítačů, televizorů a mobilů je vyrobena v Číně
Miloš Zeman zde vysvětluje, co ho žene dopolitiky: „Základní motivací pro pobyt v politice je zabránit v úspěchu těm,kteří, kdyby k nám dnes přišli Číňané, si zítra nechají zešikmit oči napraktické chirurgii, pozítří se nechají infikovat žloutenkou, aby měli tusprávnou barvu pleti, a popozítří začnou psát do svých kádrových dotazníků, žejiž od dětství milovali rýži.
Vetsinu cinskeho zbozi dodava Zapad do sve kolonie zvane Cesko. To ta sikovna Alicie nevi ? :-))
P. Boko
Samozřejmě, že západoevropští a američtí loďaři se dívají na projekt hedvábné stezky podobně, jako Ukrajina na South Stream. Už nyní je do začátku sezóny (konec června) nadbytek kapacity lodního prostoru. Sníží význam západoevr. přístavů. Nás míjí, ale budeme profitovat z blízkosti Polska, kterým prochází:
Trasa vede z Číny přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Belgii a Francii tunelem pod kanálem La Manche do Británie. Čínské státní železnice již provozují nákladní dopravu mezi Čínou a některými jinými evropskými městy, například Hamburkem a Madridem.
Mohli jsme profitovat víc, jenže naši pravicoví politici zvedli takový cambus ohledně protažení širokorozchodné železnice, že to zamázli i Slovákům.