Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chceme v Česku 350 km/h. Rychlé tratě nebrzdíme, tvrdí šéf železniční sítě

Francouzům můžeme závidět, z Paříže jsou u moře vlakem za pár hodin. V Česku jsou vysokorychlostní tratě, na nichž by mohly soupravy „létat“ až 350 kilometrů v hodině, zatím hlavně vizí a ne zrovna blízkou budoucnosti. První trasa – nejspíše mezi Prahou a Drážďany – by podle šéfa Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Surého mohla v ideálním případě stát v roce 2028.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

24. 8. 2017 0:40

Na co potřebuj Češi jezdit vlakem rychlostí 350 km ?

Cena transzní trati vyjde na nejméně n 2 biliony Kč. Vše samozřejmě na dluh.

Jestli přijde Berlíňanům cesta do Vídně dlouhá, tak ať letí letadlem !

My potřebujeme postavit silniční obchvaty všech měst, dálnice a všechno řádně spravit.

0 0
možnosti

15. 8. 2017 12:36

A kam tak všichni spěchají?

0 0
možnosti

15. 8. 2017 19:56

Za prvé, aby byla 6leznice atraktivnější, tj. rychlejší než auto, musí vítězit i v door-to-door čase. A protože se musíte njedřív nějak dosta na nádraží a vlaky mejí nějaký interval, tak traťový rychlost výrazně vyšší.

Za druhé, vyšší rychlost je levnější, efektivnější. Na stejný jízdní řád stačí dopravci méně vlakových souprav a také méně personálu. Tedy vzniká prostor pro nižší jízdné a/nebo nižší dotace.

0 0
možnosti

15. 8. 2017 11:47

Že jsou Pařížané za pár hodin u moře? Jestli to nebude spíš tím, že k nejbližšímu moři to mají vzdušnou čarou 150km, kdežto Pražané cca 430km

0 0
možnosti

15. 8. 2017 19:58

Tím je myšleno samozřejmě Středozemní moře, kdo by se koupal ve studeném La Manche.

A to je od Paříže 750 km a vlak tam dojede za 3h.

0 0
možnosti

V. Getz

15. 8. 2017 11:22

Nechci stačí mi max 150 a kvaltiní regionální spojení a navíc bez šílených betonových hradeb.

0 0
možnosti

24. 8. 2017 0:42

Taky to tak vidím.

0 0
možnosti

J. Holič

15. 8. 2017 11:06

To, co je na obrázku v čele článku (a co je popsáno slovem "rychlovlak"), není žádný rychlovlak, ale klasický regionální courák. Jenom u nás nejsme zvyklí, že by měl vypadat takhle...

0 0
možnosti

K. Kořinek

15. 8. 2017 10:45

To zas bude tunylek, kdyz uz ten tunel do Berouna padl. Kam by se tim vlakem jezdilo ?:-))

0 0
možnosti

15. 8. 2017 12:14

Tunel do Berouna je opět ve hře. Jezdilo by se do Mnichova a Curychu

0 0
možnosti

15. 8. 2017 10:32

Nejnovější předvolební trhák vyšetřovaného budoucího předsedy vlády Babiše.

0 0
možnosti

K. Kořinek

15. 8. 2017 10:50

Vy uz toho Babise vidite vsude :-)

0 0
možnosti

D. Stirský

15. 8. 2017 10:27

A proč a kam pořád spěcháme? Vlakem jezdím rád, v Olmeku jsem za 2,5 hodiny, v Ostravě za necelé 3,5 mně to vcelku stačí.

0 0
možnosti

15. 8. 2017 16:40

Jednou za čas to "stačí". Ale u pravidelného dojíždění do školy nebo do práce je to překážka v dostupnosti.

0 0
možnosti

J. Řezák

15. 8. 2017 10:02

"mezi Prahou a Drážďany" - kde jste studoval čeština, pane redaktore?

0 0
možnosti

15. 8. 2017 10:48

mezi kým, čím

0 0
možnosti

J. Bejšovec

15. 8. 2017 9:50

Ještě že Japonci místo tisíce různých studií sedli k rýsovacímu prknu a logaritmickému pravítku a začali projektovat a konstruovat. Kdyby to vzali ze stejného konce jako my, tak dodnes jezdí parními vlaky.

0 0
možnosti

24. 8. 2017 0:44

A o co by Japonci přišli, kdyby jezdili pomaleji ?

0 0
možnosti