22. srpna 2010 10:55 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Dlouhá příď a nízký posez,
BMW Z4 je bourák naší doby

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
BMW Z4 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy BMW Z4 | foto: BMW
Místo dvou verzí BMW Z4 je tu jedna, kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. Dražší varianty lákají vysokým výkonem, pokud ale netoužíte po třech stech koních, nejlehčí základní model vás potěší možná ještě víc.

Základní model nespoléhá na přeplňování, pohání jej lehčí, pro BMW typický atmosférický šestiválec. Jeho název mate, má totiž ve skutečnosti objem 2,5 litru, který stačí k výkonu přesahujícímu dvě stovky koní a zrychlení na stovku pod sedm sekund. Na základní model slušná čísla...

Motor je o sto kilogramů lehčí než přeplňované verze většího třílitru, slibující výkony, jež přesahují tři stovky koní. A váha se v tomto případě počítá. Jak druhá generace BMW Z4 vyrostla, tak i ztěžkla. Ve srovnání s předchůdcem téměř o dva metráky.

Hodnocení

  • Za volantem: 3,5 *
  • Rodina: 1,5 *
  • Cena: 2,5 *
Maximum je 5 *
Hlavním viníkem je pevná skládací střecha, díky které mohlo BMW nahradit dřívější kupé i klasický roadster s plátěnou střechou jediným univerzálnějším modelem, který může zaujmout více kupců i zapůsobit jako luxusnější auto.

Což je znát v prostornějším interiéru, který vypadá mnohem lépe než dříve, a to i v základní verzi. Za příplatek jej lze "vyšperkovat" tak, že bude podobný kabinám mnohem dražších aut. Střecha se sama složí či rozloží za dvacet sekund, a to jen když vůz stojí.

BMW Z4

Pokud je stažená, ubere téměř polovinu jinak poměrně velkého kufru a pro přístup k zavazadlům ponechá jen úzkou štěrbinu.

Vše pro sportovní jízdu

Tohle auto ale bylo stvořeno hlavně pro radost. Působivý je už výhled přes dlouhatánskou kapotu, na kterou se díváte z nízké sportovní sedačky.

Sedíte až za polovinou auta, díky čemuž výborně cítíte, jak se stáčí. Ke sportovnější jízdě jsou přizpůsobeny i perfektně rozestavěné pedály, kvůli kterým – a typicky "bavoráckému" zvuku řadového motoru milujícího otáčky – budete podřazovat s meziplyny jen kvůli zábavě, aniž byste jeli rychle.

Akci nezkazí krátká řadicí páka přesné šestistupňové manuální převodovky a akurátní je i volant, který však nepodává tolik informací o situaci předních kol, jak by se u sporťáku slušelo. Na vině je elektromechanický posilovač, který šetří palivo.

Interiér BMW Z4

Přitom podvozek je naopak poměrně tvrdý, i s adaptivními tlumiči v normálním režimu. Ne že by zrovna odskakoval na hrbolech v zatáčkách, ale nerovnosti nedokáže plně odfiltrovat, zvláště jejich rychlý sled.

Dva sportovnější režimy jsou použitelné jen na hladkých silnicích a kromě tuhosti odpružení mění i odezvu motoru na plynový pedál. Ten nejostřejší oddálí zásahy vypínatelného stabilizačního systému.

Úspora stovky kilogramů v přídi je znát. BMW Z4 v základní verzi má ideální rozložení hmotnosti a zatáčí mnohem raději než přeplňované verze, i když jeho zadní kola pohání méně koní. Takže záleží na prioritách. Tohle auto si ale hodně lidí koupí už jen kvůli tomu, jak vypadá. Je to takový moderní prototyp klasického "bouráku".

Technické parametry

  • Rozměry 4239 x 1790 x 1291 mm
  • Zavazadlový prostor 180/310 l
  • Hmotnost 1480 kg
  • Motor řadový 6válec, 2,5 l
  • Výkon 150 kW (204 k)/6300 min-1
  • Toč. moment 250 N.m/2750 min-1
  • Zrychlení 0–100 km/h 6,6 s
  • Nejvyšší rychlost 242 km/h
  • Komb. spotřeba 8,5 l/100 km
  • Cena 931 538 Kč (při kurzu 26,00 Kč/euro)

Jan Stacha, Lidové noviny
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz