8. dubna 2009 11:23 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Dlouhý hatchback s výrazným vzhledem

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Pětidveřový Lancer je delší a působí mohutněji než výchozí provedení s karoserií sedan. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pětidveřový Lancer je delší a působí mohutněji než výchozí provedení s karoserií sedan. | foto: Mitsubishi
Modelová řada Lancer od Mitsubishi již od svého uvedení na trh v roce 2007 upoutává svým vzhledem. Platí to jak pro verzi sedan, tak pro pětidveřový hatchback s doplňkovým označením Sportback. Právě ten jsme v redakci v kombinaci se zážehovým motorem 1,8 litru a pětistupňovou manuální převodovkou vyzkoušeli.

Pětidveřová verze Lanceru přišla na trh s určitým zpožděním -prodává se teprve od loňska. Je zajímavé, že ačkoliv to na první pohled tak nevypadá, je o několik milimetrů delší než sedan. Díky tomu působí hatchback mohutnějším dojmem a s délkou téměř 4,6 metru patří k vůbec nejdelším vozům segmentu nižší střední třídy. Tato délka se ale příliš neprojevuje v zavazadlovém prostoru, který má spíše menší objem - 344 litrů. U lépe vybavených verzí se navíc kvůli instalaci subwooferu omezí na 276 l. Ve srovnání se sedanem nabízejícím větší objem ale pětidveřový model skýtá lepší přístupnost.

Pětidveřový Lancer je delší a působí mohutněji než výchozí provedení s karoserií sedan.

Silný motor s vyšší spotřebou
Uvnitř vozu je standardní nabídka prostoru, a to jak vpředu, tak vzadu. Přední místa potěší pohodlnými a dostatečně rozměrnými sedadly. Někomu může při hledání ideální pozice za volantem tohoto vozu vadit nemožnost jeho podélného nastavování, která v tomto segmentu překvapuje. Naopak velmi moderně působí přístrojová deska, která se vyznačuje jednoduchostí, přehledností a velmi snadnou obsluhou všech ovládacích prvků.

Pětidveřový Lancer je delší a působí mohutněji než výchozí provedení s karoserií sedan.

Použitý zážehový motor s objemem 1,8 litru dodává vozu solidní akceleraci a vyznačuje se jadrným zvukem. Z hlediska dynamiky není nejmenší problém a odpovídá své objemové kategorii. Je ale třeba počítat s tím, že spotřeba je u tohoto motoru vyšší. Když jsem měl asi před rokem na test Lancer sedan s automatickou převodovkou CVT, vykazoval spotřebu 9 až 13 l na 100 km. Hatchback s manuální převodovkou jezdil v průměru za 9,7 l/100.

Jízdní vlastnosti tohoto sportovně laděného modelu nižší střední třídy jsou na kvalitní silnici velmi dobré. Automobil působí živě a vyznačuje se schopností velmi rychlého nájezdu do zatáčky, stejně tak jako stabilitou a vyvážeností.

Mitsubishi Lancer Sportback 1,8

Koncepce: pětidveřový hatchback s motorem vpředu napříč a pohonem předních kol, rozměry 4585x1760x1515 mm, rozvor 2635 mm, provozní hmotnost 1430 kg, zavazadlový prostor 330 l
Motor zážehový čtyřválec, 1798 cm3
Výkon 105 kW (140 k) PřI 6000 min-1
Toč. moment 178 N.m/4250 min-1
Převodovka 5M
Zrychlení 0-100 km/h 10,4 s
Nejvyšší rychlost 196 km/h
Komb. spotřeba 7,9 l/100 km
Cena 419 900 Kč

HODNOCENÍ
Klady:
sportovní vzhled, tvar sedadel, přehledný interiér Zápory: vyšší spotřeba, odhlučnění podběhů kol, malý zavazadlový prostor


Zejména při jízdě pod plynem ale bylo na suchém povrchu cítit, jak se hnací momenty ne zcela příjemně přenášejí do volantu, což například při dravějším výjezdu ze zatáčky poněkud omezovalo spojení řidiče s povrchem silnice pod koly.

Lancer Sportback má spíše tužší podvozek, avšak ani v nejmenším nelze hovořit o přehnané tvrdosti nebo nepohodlí. Na jarních silnicích se zbytky posypového materiálu, ale také při jízdě na vodě, se však ukázalo, že odhlučnění podběhů kol by mohlo být na vyšší úrovni. Zcela zbytečně tak zhoršovalo akustickou pohodu jinak vcelku tichého vozu.

  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz