11. dubna 2015 9:15 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Do Česka dorazilo ‚Lambo‘. Slavná
značka otevřela prodejnu v Praze

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 3Diskuse
Nové Lamborghini Aventador SV na tradičním autosalonu v Ženevě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Nové Lamborghini Aventador SV na tradičním autosalonu v Ženevě. | foto: ČTK
PRAHA Průměrný majitel supersportu Lamborghini je bohatý, má v garáži ještě minimálně další dvě auta. V Česku už je takových lidí očividně dost. I proto slavná italská značka nabízející ultraluxusní vozy nyní otevřela v Praze svoji prodejnu. A tím jen potvrdila zvyšující se zájem luxusních firem o český trh.

„Naším cílem je v Česku prodávat ročně kolem deseti až patnácti aut,“ řekl Stephan Winkelmann, šéf značky, která má v současnosti 130 dealerů ve 48 zemích.

 „A proč nám to trvalo tak dlouho, než jsme k vám dorazili? Už jsme tady jednou krátce byli, ale tehdy se to nepovedlo. Byla to pro nás lekce,“ vysvětlil Winkelmann.  

Podle jeho slov dlouho hledali nového partnera. Tím se stala společnost Porsche Inter Auto CZ, která už s italskou značkou Lamborghini spolupracuje v jiných zemích. V Česku má nyní pro její sportovní vozy tři proškolené mechaniky. Lamborghini patřící koncernu Volkswagen loni zažilo rekordní rok, když prodalo 2530 aut. To bylo o devatenáct procent více ve srovnání s rokem předešlým. 

Padesátiletý Winkelmann je přesvědčený, že i letos bude značka, která v současnosti nabízí jen dvamodely – Aventador a Huracan – stejně úspěšná. Ne-li úspěšnější. 

„Pro nás ale nejsou cílem objemy. Protože my prodáváme sen, nikoli auta. Prodáváme méně, než jaká je aktuální poptávka. A oproti ostatním prodejcům ultraluxusních automobilů chceme vždycky zůstat menší.“ 

Modelka pózující vedle modelu Lamborghini Aventador LP 700-4 během tradičního ženevského autosalonu.
Lamborghini Aventador SV v obležení modelek na tradičním ženevském autosalonu.

Lamborghini v tomto působí trochu schizofrenním dojmem. Chce úspěch, ale zakládá si na výlučnosti. Proto musí zájemci na jeho nový vůz čekat. Kdyby si „Lambo“ nyní v Česku objednali, tak by na ně přišla řada nejdříve v říjnu letošního roku. „Letos jsme vyprodali všechno až do začátku zimy,“ řekl Winkelmann. 

Podle něho se světový trh s ultraluxusními vozy neustále rozšiřuje, z 20 tisíc prodaných vozů ročně to už brzy bude 30 tisíc.

Na dotaz, zda na něm Lamborghini zaboduje s novým SUV, o kterém se již měsíce spekuluje, odpověděl: „Tuhle otázku jsme čekal. Ptá se na to kdekdo. Je to něco, na čem pracujeme. Dosud ještě o tomto projektu ale nebylo definitivně rozhodnuto.“ 

Tím jen naznačil, že i meze rozhodování této úspěšné značky jsou omezeny. Má sice v rámci koncernu VW velkou volnost, ale ne absolutní. 

Jaroslav Matějka
  • 3Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz