Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Do Česka jde Burger King

Ekonomika

  20:35
PRAHA - Do Česka přichází světově druhý největší fastfoodový řetězec Burger King. První restauraci otevře příští týden v úterý v Praze v nákupním centru Zličín. LN to potvrdily dva na sobě nezávislé zdroje.

První restaurace řetězce Burger King v ČR bude otevřena na Zličíně. foto: Lidové noviny

  „Rozhodli jsme se pro Metropoli Zličín a ne pro centrum města proto, abychom dali najevo, že jsme tu především pro české zákazníky,“ řekl Daniel Kasper, ředitel značky Burger King ve společnosti AmRest, která zde bude v licenci restaurace provozovat. 

Firma se podle Kaspera zaměří při další expanzi na frekventované oblasti, především obchodní domy v centrech měst, a to nejen v Praze. Cílové lokality nechtěl Kasper specifikovat, určitá jednání už ale probíhají například v Palladiu v centru Prahy. 

AmRest chce se značkou Burger King uspět i v dalších státech regionu. Momentálně firma provozuje deset dalších restaurací stejné značky v Polsku a Bulharsku. V Česku dále provozuje kavárny Starbucks a další síť restaurací rychlého občerstvení KFC. „Naším cílem je být dominantní restaurační společností v regionu střední a východní Evropy,“ vysvětlil Kasper.

Restaurace bude provozovat přímo AmRest. „Podle podmínek franchisy (použití obchodní značky – pozn. red.) mezi námi a Burger Kingem nebudeme tuto franchisu podstupovat třetím osobám,“ tvrdí Kasper. Tato takzvaná „master franchise“ je podle konzultanta Incomy Karla Mayera pro Burger King jedna z nejbezpečnějších cest, jak se na český trh dostat. „AmRest je partner již etablovaný na místním trhu,“ uvádí Mayer.

Prostor pro další řetězec rychlého občerstvení na českém trhu podle Mayera je. „Poptávka po tomto typu občerstvení je vyšší než nabídka. Jsou tu lidé, kteří vždy tento typ občerstvení budou vyhledávat, a jejich množství se bude zvyšovat s rostoucí kupní silou i životní úrovní. Lidé ostatně tráví stále více času mimo domácnost,“ popsal Mayer. Zároveň upozornil, že jedinou konkurencí pro nováčka na českém trhu nejsou jen ostatní fastfoodové řetězce. „Je tu množství malých stánků s občerstvením, které obsluhují stejné zákazníky,“ dodal Mayer.

Základním kamenem portfolia Burger Kingu je grilovaný hamburger Whooper. Jako hlavní odlišnost uvádí firma v reklamních materiálech „kouřovou grilovanou příchuť“ a možnost úpravy sendviče zákazníkem, například přidáním sýru či snížením množství majonézy či kečupu. Stejně jako konkurenti v jednotlivých regionech obvykle upravuje svá menu podle lokální chuti. „V Česku zatím žádné specificky české položky v našem menu nechystáme, další změny budou záležet na požadavcích trhu,“ řekl Kasper.

Konkurence se příchodu nového hráče na trh neobává. „Působíme tu už šestnáct let a za tu dobu jsme si vybudovali takový vztah se zákazníky, že do našich restaurací jich chodí sto padesát tisíc denně,“ připomíná Drahomíra Jiráková, mluvčí firmy McDonald’s.


Autor:

Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?

Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...