Řidiči jedoucí ve směru z Ostravy musejí před vjezdem do tunelu snížit rychlost na 40 kilometrů za hodinu. Vozovka v tunelu je nejen mokrá, ale také kluzká, neboť do něho prosakuje znečištěná voda včetně minerálních látek. Tunel se totiž nachází v lázeňské oblasti.
Během povodní se tam hladina spodní vody zvýšila o tři metry, což vyvolalo třítunový tlak na metr čtvereční tunelu.
Při uzavírce minulý čtvrtek se zhotovitel stavby pokusil v rámci záruky doplnit izolaci tunelu. "Zastavit prosakování vody se ale podařilo jen částečně, situace v tunelu je stále stejná. Proto bude následovat druhá etapa, kdy se provede injektáž přímo do dilatací tunelu," řekla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) Martina Vápeníková s tím, že druhý pokus se bude konat v rámci plánované kontrolní odstávky tunelu.
ŘSD situaci v tunelu sleduje, povrch vozovky udržuje vysokotlakým čističem.
Tunel, který byl konstruován podle dlouhodobého průměru spodní vody, je dlouhý přes kilometr. Jako součást dálničního úseku mezi Ostravou a Bílovcem na Novojičínsku byl otevřen v květnu 2008. Stavba celého úseku trvala čtyři roky a stát za ni zaplatil osm miliard korun. Dva samostatné dvoupruhové tubusy mají především chránit přilehlé lázně Hýlov před dálniční dopravou.