Na dnešní tiskové konferenci to řekl obchodní ředitel RegioJetu Jiří Schmidt. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s osmnácti spoji denně.
KONKURENCE NA ŽELEZNICI |
RegioJet se pokusí cestující odnaučit používat klasické papírové jízdenky a motivovat je k nákupu jízdních dokladů prostřednictvím internetu, uvedl majitel Student Agency Radim Jančura. Jízdné mezi Prahou a Ostravou prostřednictvím takzvané kreditní jízdenky cestujícího vyjde na 230 korun.
Podmínkou je bezplatná registrace na stránkách dopravce. Za 295 korun budou cestovat lidé využívající otevřenou jízdenku, kteří si online nebo textovou zprávou bezplatně rezervují místenku.
Cena základního jízdného koupeného buď ve vlaku, nebo na nádraží se vyšplhá u RegioJetu na 420 korun. Konkurenční České dráhy nabízejí pro spoje na trati Praha - Ostrava základní jízdné 438 korun, s In-kartou 25 prodávají jízdenku za 329 Kč a s dražší In-kartou 50 za 219 Kč. Za vydání slevové In-karty se přitom platí.
Konkurence ještě zhoustneRegioJet není jediným soukromým přepravcem, který má plány konkurovat Českým drahám na frekventované trase Praha - Ostrava. Od prosince 2012 chce na stejnou trasu vyjet společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného. |
RegioJet se snažil systém odbavení i nákupu jízdenek nastavit tak, aby byl maximálně podobný systému používanému pro autobusy Student Agency, řekl Schmidt. Dopravce hodlá uznávat i slevové karty zákazníků Českých drah a bude jim poskytovat čtvrtinou slevu. To se týká veškerých slevových karet RailPlus. Po spuštění prodeje jízdenek se během ranních hodin prodalo sto jízdních dokladů, uvedl mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj.
Velkou výhodou pro RegioJet bude propojení autobusové a železniční dopravy, uvedl Schmidt. Dvěma směry budou od 1. října navazovat autobusy Student Agency ze stanice Olomouc. Jedna spojí Olomouc s Otrokovicemi a Zlínem, druhá bude vedena ve směru Nový Jičín, Frýdek-Místek a Karviná.