1. prosince 2011 15:06 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Do vlastního bydlení?
Rozhodujícím důvodem je vztah

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Muži jsou prý ve vztahu častěji první, kdo řekne "miluji tě". | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Muži jsou prý ve vztahu častěji první, kdo řekne "miluji tě". | foto: Shutterstock
PRAHA Manželství nebo trvalý vztah je podle 45 procent Čechů tím správným okamžikem, kdy uvažovat o vlastním bydlení. Když si pak mladí lidé nemovitost vybírají, hraje u nich důležitou roli zejména lokalita, a pokud ji chtějí financovat hypotékou, volí si nejlepší nabídku na trhu.

Vyplynulo to z průzkumu pro Hypoteční banku, která zjišťovala názory lidí ve věku od 18 do 35 let.

Jako další důvody k zamýšlenému vlastnímu bydlení Češi zmiňují vedle manželství nebo vážného vztahu i výhodnou situaci na trhu nemovitostí, konec studia a nástup do nového zaměstnání nebo narození dítěte.

Realita je jiná

Podle Hypoteční banky ale praxe ukazuje, že reálné důvody jsou nakonec trochu jiné. Pro šedesát procent mladých byl rozhodující pro pořízení bydlení společný život s partnerem a více než třetina dotázaných se tak chtěla osamostatnit od rodičů. Narození dítěte ve skutečnosti motivovalo ke koupi bytu či domu 18 procent z těch, kteří si bydlení už pořídili.

Při výběru nemovitosti lidé zvažují zejména její polohu. Pro 43 procent z nich je důležitá zejména blízkost práce, páry s dětmi pak hledí na dostupnost školy nebo školky.

Co se týká financování bydlení, téměř sedm z deseti lidí ve věku do 35 let ho chce financovat aspoň z části hypotečním úvěrem. Osmapadesát procent respondentů na to chce použít vlastní úspory a zhruba pětina chce požádat o finanční pomoc rodiče.

"Až 70 procent lidí pak při výběru banky zvažuje aktuální podmínky na hypotečním trhu. Tento podíl narostl za poslední rok o deset procentních bodů. Lidé tedy již dávno nejdou jen do vlastní banky, ale ptají se, pečlivě studují nabídky jednotlivých bank a podle nich si pak vybírají," uvedl k tomu ředitel marketingové komunikace Hypoteční banky Bohdan Suchánek.

Průzkum pro banku zpracovala společnost NMS Market Research, která oslovila 1048 lidí. Byli mezi nimi jednak ti, kteří své bydlení teprve plánují, tak i ti, kteří si ho už pořídili a splácejí hypotéku.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz