26. února 2011 13:18 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Dobře naladěný kříženec
Audi A7 Sportback

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Audi A7 | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Audi A7 | foto: foto Audi
Audi A7 Sportback má být stylovější a sportovnější alternativou limuzíny, navíc se vydává za kupé. Tomu ale nevěřte. Se sportem toho moc společného nemá, funguje ale překvapivě dobře.

Kupé s více než dvěma dveřmi? Poprvé je ukázal Mercedes, když v roce 2004 představil model CLS. V podstatě sedan, avšak čtyřmístný, s okny bez rámů, elegantnější a se svažitou zádí připomínající kupé. Recept měl úspěch a přidalo se i Audi.

Po modelu A5 Sportback přichází nyní jeho větší sourozenec A7. Ve skutečnosti velký luxusní liftback. Dlouhý, přikrčený, přitom docela elegantní. Z kupé přebírá splývavou záď, v tomto případě zakončenou výsuvným spoilerem, a bezrámová okna. Jeho páté zadní dveře jsou ovšem doslova obří a skrývají kufr velikostí srovnatelný s těmi ve velkých limuzínách.

Audi A7

Dost místa i pro obry
Navzdory nižší splývavé střeše nebudou mít problém ani pasažéři vyšší než 190 centimetrů, i na nohy budou mít místa dost, jen se jich nevejde víc než dva – A7 Sportback je jen čtyřmístné auto. Interiér je příjemný a krásně zpracovaný, vypadá draze, navíc hi-tech. Displej navigace vyjíždí z úkrytu a adresy či čísla lze do systému zadávat touchpadem jako na notebooku. Řidiči se bude líbit nižší palubní deska nebránící výhledu i perfektní ergonomie.

Jak je jasné již z označení, A7 Sportback zapadá mezi sedany A6 (používá stejnou techniku) a A8 (její vyspělé technologie umí nabídnout také). Velikostně i cenově.

Jaké je to auto?
Překvapivě schopné. Není tak těžkopádné jako velká limuzína A8, komfortem se s ní ale může měřit. Velmi dobře tlumí nerovnosti a přitom se dokáže hbitě proplétat zatáčkami. Výborně sedí na silnici, a jak je rychlé, poznáte až podle děsivých čísel na tachometru. Velmi precizní řízení ovšem předává do volantu jen minimum informací. A nezlepší to ani nabídka tří režimů ovlivňujících odezvu motoru na plyn, řazení převodovky a řízení. Auto pak jen nepřirozeně ztuhne, což je spíš nepříjemné.

Audi A7

Nejzajímavější motor v nabídce je ten nejsilnější, třílitrový šestiválec. Velmi kultivovaný, rychle reagující na plyn a se sympatickým zvukem.

Jedno z nejlepších audi na trhu
K A7 ladí lépe než populární diesely. Umí sice jezdit i pod deset litrů na sto kilometrů, ale řekne si spíš o dvanáct. Na jeho schopnosti to není moc. Nejspíš i díky efektivní sedmistupňové dvouspojkové převodovce S-tronic nahrazující klasický automat. Rychlé a přitom hladce řadící.

Drobné nedostatky vozu nemění nic na tom, že je jedním z nejlepších současných audi. Skoro by se chtělo říci, že běžné modely značky překonává.

Kříženci různých automobilových kategorií jsou vždy kompromisní, pokaždé se však nepovedou. Tenhle se podařilo vyladit dobře.

Jan Stacha
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz