23. listopadu 2009 10:55, aktualizováno  11:24 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Na D1 hrozí na hranici Prahy zácpy.
Začíná stavba obří křižovatky

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 22Diskuse
Ředitelství silnic a dálnic začíná stavět obří křižovatku. Doprava na dálnici D1 se zkomplikuje (ilustrační foto). | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Ředitelství silnic a dálnic začíná stavět obří křižovatku. Doprava na dálnici D1 se zkomplikuje (ilustrační foto). | foto: www.okruhprahy.cz
PRAHA Ředitelství silnic a dálnic zahajuje klíčovou část výstavby napojení pražského okruhu na dálnici D1, což bude po dokončení největší dálniční křižovatka v České republice. České republice. Provoz na D1 byl dnes částečně převeden na náhradní komunikaci a rychlost snížena až na 50 kilometrů v hodině. Omezení bude trvat zhruba půl roku.
Změna trasy na desátém kilometru D1 u obce Modletice se uskuteční ve dvou krocích. Dnes byly z D1 odvedeny automobily ve směru z Brna do Prahy, nyní jezdí po 800 metrů dlouhém objezdu. Asi po třech týdnech se změní i provoz v protisměru. V obou případech se rychlost postupně sníží ze 130 kilometrů v hodině na 80 kilometrů za hodinu, v nejprudších obloucích až na 50 kilometrů v hodině.
Doprava na dálnici D1 se zkomplikuje. ŘSD začíná stavět obří křižovatku

Dělníci dnes osadili příslušné značení, provoz byl definitivně odkloněn v odpoledních hodinách. Dálniční policie ČTK kolem 16:00 řekla, že v místě omezení je provoz plynulý a netvoří se kolony. Potíže očekávají policisté až v úterý ráno, kdy bude úsekem projíždět víc vozidel.

Omezení budou platná až do celkového dokončení stavby mostu a zprovoznění pražského okruhu v úseku mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou dálnicí D1 v letních měsících příštího roku.

"Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy," uvedl šéf ŘSD Alfred Brunclík. Podle ŘSD jsou uvedené změny akcí, kterou česká nejdelší a nejfrekventovanější komunikace ve své historii nepamatuje. Jiné řešení prý neexistuje.

Nová spojka mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, kde denně projede více než 100.000 vozidel. Zhruba 60.000 z nich by měla převzít nová dálnice.

Propojení D5 a D1 je aktuálně největší silniční stavbou v České republice.  Její součástí je několik mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard korun bez daně z přidané hodnoty.

Zatímco dokončení jižní části okruhu příští rok by nemělo nic ohrozit, nad dalšími úseky visí otazníky především kvůli nedostatku peněz. Celková délka okruhu má být 83 kilometrů, hotovo je nyní 17 km.

ČTK
  • 22Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.