Hospodářské výsledky firma nesdělila. Jednatel Petr Hájek pouze uvedl, že firma není ve ztrátě.
"Myslíme si, že letos by měl prodej vyšší než v roce 2007, kdy jsme vyrobili 420 autobusů. Ale konkrétní čísla je složité říct. Zákazníci se zatím obávají investovat a přesouvají nákupy na polovinu příštího roku," řekl Hájek.
Pomůže tendr pro Prahu
Na budoucí výrobě druhého největšího výrobce autobusů na českém trhu se pozitivně odrazí vyhraný tendr pro pražský dopravní podnik. Během šesti let by měl SOR Libchavy dodat Praze 620 autobusů, hodnota dodávky se odhaduje na 3,5 miliardy korun. Pokud bude pražský podnik spokojený, orlickoústecká firma dodá ještě další stovku autobusů.
"Jako každá fabrika jsme postihnutí krizí, ale zakázka do Prahy nám pomohla, abychom se s ní mohli vyrovnat," řekl Hájek.
Letos firma chtěla zahájit sériovou výrobu trolejbusů. Nemá ale ještě dokončené náročné drážní zkoušky. Trolejbusy se již testovaly bez cestujících, nyní jezdí s pasažéry v Ostravě.
Většinu autobusů loni, kolem 200, firma prodala v České republice, dalším nejvýznamnějším zákazníkem je Slovensko. Firma má také pobočky v Bulharsku, Polsku a zastoupení v Rusku a na Ukrajině.
Podnik provází nedořešený právní spor s polskou firmou Solbus. S firmou SOR uzavřel licenční smlouvu v roce 2003, kterou ale o tři roky později vypověděl. Polská společnost přesto výrobu autobusů nezastavila. České soudy daly orlickoústecké firmě za pravdu a podnik se dosud snaží uplatnit verdikt na polském trhu, uvedl Hájek.