2. prosince 2011 15:34 Lidovky.cz > Byznys > Doprava

Dráhy otevřely opravenou
halu Masarykova nádraží

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Zrekonstruovaná část Masarykova nádraží v Praze byla slavnostně otevřena 2. prosince | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zrekonstruovaná část Masarykova nádraží v Praze byla slavnostně otevřena 2. prosince | foto: ČTK
PRAHA České dráhy otevřely nově zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží. Jde o první fázi chystaných oprav této druhé nejdůležitější pražské železniční stanice za zhruba 60 milionů korun. Další etapy rekonstrukce mají následovat.

Na dnešním setkání s novináři to řekl Marek Dospiva z investiční společnosti Penta, která projekt financovala.

Zrekonstruovaná část Masarykova nádraží v Praze byla slavnostně otevřena 2. prosince.

"Centrum Prahy je živý organismus a není to skanzen. Přesto je možné ukázat, že rekonstrukce, která tady proběhla, byla udělána velmi citlivě," řekl starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký. Obecně podle něj zatím spíše platí, že jsou investoři chápáni jako ti, kteří ničí krásu vnitřního města Prahy.

ČTĚTE TAKÉ:

Po létech diskusí se tak prý konečně začalo s nádražím něco dít, dodal Lomecký s tím, že rekonstrukce budovy nádraží je významná i z dopravního hlediska. Radnice doufá, že nezůstane jen u této rekonstrukce a dráhy s investiční společností Penta, která nedávno do konsorcia obnovujícího Masarykovo nádraží vstoupila, bude v rekonstrukci nádraží pokračovat.

V urychlení obnovy po vstupu Penty do Masaryk Station Investment věří i generální ředitel Českých drah Petr Žaluda. Nádraží podle něj potřebuje okamžité zahájení prací na zbytku výpravní budovy, tak aby odpovídalo požadavkům jednadvacátého století. Zlepšit by se ale měla i úroveň okolí stanice, dodal.

Zleva spolumajitel Penta Investments Marek Dospiva, starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký a ředitel Českých drah Petr Žaluda se zúčastnili 2. prosince slavnostního otevření zrekonstruované části Masarykova nádraží v Praze.

Pokračování dalších fází rekonstrukce a zájem na revitalizaci okolí Dospiva za společnost Penta potvrdil. "Považujeme za velkou škodu, že tato centrální oblast Prahy 1 je v tak zanedbaném stavu," dodal s tím, že na urychlené revitalizaci oblasti má developer značný zájem.

Kdo stojí za MSD?

Rekonstrukci Masarykova nádraží financovala skupina Masaryk Station Investment (MSI), kterou z 80 procent vlastní investiční skupina Penta.

Zbylých 20 procent v MSI vlastní společnosti Sudop a Morávka centrum. MSI se s Českými drahami podílí na přípravě komerční výstavby na nevyužitých pozemcích v okolí pražského Masarykova nádraží. Masaryk Station Investment je 66procentním akcionářem ve společnosti Masaryk Station Development (MSD), v níž zbývající 34procentní podíl vlastní České dráhy. Ty se podle Žaludy na rekonstrukci dvorany finančně nepodílely.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz