Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Dráhy představily Fejka a pochlubily se ziskem z nákladní přepravy

Ekonomika

  17:42
PRAHA - Železniční společnost ČD Cargo se v letošním roce dostala do zisku, když podnik v lednu vykázal zisk před zdaněním tři miliony Kč, přičemž plánoval ztrátu 56 milionů Kč. Provozní zisk činil 110 milionů Kč.

Vlak ČD Cargo foto: vlaky.net

Na dnešní tiskové konferenci to řekl předseda představenstva firmy Jiří Vodička s tím, že tržby proti loňsku vzrostly o 100 milionů Kč.

Vodička dodal, že z pohledu ČD Cargo je leden nejhorším měsícem v roce. Podle něj ale únor i začátek března ukázal, že firma letos bude v zisku. Podle dříve uvedených předběžných výsledků skončí ČD Cargo za loňský rok ve ztrátě 420 milionů korun. Loni ČD Cargo přepravilo celkem 76,7 milionu tun zboží, což je o 12 procent více než v roce 2009.

Generální ředitel ČD Petr Žaluda na tiskové konferenci prezentoval loňské výsledky drah, které se loni poprvé od oddělení nákladní dopravy před třemi lety přehouply do zisku. Za rok 2010 vykázaly předběžně zisk devět milionů Kč proti předloňské ztrátě 1,06 miliardy korun. Letos firma počítá se ziskem asi 320 milionů Kč.

Fejk nastupuje
České dráhy se podle Žaludy chtějí soustředit na zvyšování úrovně poskytovaných služeb, a proto zavedly funkci firemního ombudsmana kvality.

Petr FejkTím je od začátku března bývalý ředitel pražské zoologické zahrady Petr Fejk. Ombudsman se bude mj. zabývat zvýšením péče o cestující a řešit stížnosti zákazníků. Zvyšování úrovně služeb a modernizace vozového parku ČD souvisí s nástupem konkurence na železnici. K tomu by mělo dojít od zavedení letního jízdního řádu, kdy by chtěl majitel Student Agency Radim Jančura začít provozovat železniční přepravu mezi Prahou a Ostravou.

Zřízení funkce ombudsmana ocenil i ministr dopravy Vít Bárta. "Já funkci ombudsmana chápu i jako oporu toho, aby České dráhy nebyly za otloukánka. Tedy aby se společnost dokázala obhájit v konkrétních případech, kdy k nedostatkům nedošlo kvůli pochybení ČD, ale třeba Správy železniční dopravní cesty," řekl Bárta. České dráhy by se podle Bárty rovněž měly naučit zákazníkům úspěšně prezentovat nabídku služeb.

Autoři: ,