"Toto zveřejnění tedy znamená, že oficiálně potvrzujeme náš zájem o tyto jednotky, že jednáme se společností Siemens, ale definitivně nákup jednotek potvrdí až podpis smlouvy," doplnil Joklík.
Nákup jednotek je podle něj výhodný a nabídka za tuto cenu potrvá jen krátkou dobu. ČD by při nákupu využily opce rakouských drah, které si objednaly více souprav, než nakonec potřebují. Z tohoto důvodu není podle Joklíka ze zákona nutné vypisovat výběrové řízení, protože dráhy vlaky kupují za cenu podstatně nižší, než je obvyklá tržní cena.
Čtěte také: |
Mladá fronta DNES dříve napsala, že ke změně svého rozhodnutí České dráhy vyzývá tuzemský výrobce lokomotiv Škoda Transportation. Podnik prý lobuje i na vysokých školách, které dělají posudky na výhodnost nákupu souprav.
Jakýkoliv tlak ze strany tuzemského výrobce na České dráhy ale Joklík odmítl komentovat. Škoda podle deníku drahám nabízí vlastní soupravy, vycházející z vozů CityElefant, které v současnosti testuje pro provoz na Slovensku. Jejich maximální rychlost má být 160 kilometrů v hodině, což je pro provoz v Česku dostačující.
Pokud se prodej vlakových souprav od rakouského dopravce uskuteční, budou dodány Českým drahám do konce příštího roku.