ČTK to oznámil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Předpokládaná hodnota celé transakce byla 1,7 miliardy korun.
Komfort Českých drahZastaralé vozy patří k největším problémů drah. Jedny z nejstarších rychlíkových vagonů jezdí nyní z Prahy do Českých Budějovic a Hradce Králové. Škála závad je široká. Cestující zde například často trápí teplotní extrémy. Buď je v kupé přílišné horko a topení nejde regulovat, nebo naopak topení nefunguje vůbec. Výjimkou nejsou ani netěsná okna či nepoužitelné toalety. |
O nákupu stovky zrekonstruovaných starších vozů se na dráze mluví nejméně dva roky. České dráhy původně chtěly dojednat akvizici přímo s dodavateli z Německa, z dohody nakonec sešlo údajně kvůli nesplnitelným podmínkám německé strany. Tendr podnik vypsal loni, přičemž jednou posunul termín uzávěrky přihlášek.
Vlastní rekonstrukce
Po nezdaru s nákupem ojetých vagonů se dráhy chtějí nyní zaměřit na rekonstrukci vlastních starých rychlíkových vagonů. Firma chce v příštích třech až čtyřech letech zrekonstruovat přes 1000 velkých vagonů pro osobní dopravu, což je necelá polovina celkového stavu. Letos podnik investuje do obnovy vozů více než miliardu korun. Čtěte více: Dráhy zmodernizují přes 1000 vagonů. Podívejte se, jak budou vypadat