19. září 2013 15:39 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Drážní odbory se bojí masivního
propouštění v ČD Cargo

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
ČD Cargo – ilustrační foto. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy ČD Cargo – ilustrační foto. | foto: ČD Cargo
PRAHA Drážní odbory se bojí masivního propouštění ve ztrátové firmě ČD Cargo. Spojují jej s nejnovějším krokem managementu, který se prý rozhodl finančně oddělit ztrátové podnikání v přepravách jednotlivých vozových zásilek od výnosnější přepravy ucelených vlaků. Oživení tohoto segmentu od loňska, kdy Cargo skončilo ve dvoumiliardové ztrátě, se dosud nekoná a státní dopravce na něm tratí 100 milionů korun měsíčně, řekl místopředseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) a člen dozorčí rady ČD Cargo Radek Nekola. Vyjádření ČD Cargo ČTK shání.

"Vedení společnosti vyhodnotilo probíhající restrukturalizaci a konstatovalo, že slibovaná podpora státu pro přepravy jednotlivých vozových zásilek, zůstala jen na papíru," uvedl Nekola s tím, že podle dozorčí rady Carga není možné za stávající situace jednotlivé zásilky dále vozit a křížově je financovat z výnosnějších zakázek. Dopravce kvůli této zátěži totiž není schopen nabízet konkurenceschopnou cenu a prohrává v soutěžích se soukromými dopravci, kterým stát provoz ztrátových zásilek nenařizuje.

ČTĚTE TAKÉ:

"Odbory proto budou chtít slyšet od ministra dopravy Zdeňka Žáka jasné rozhodnutí, zdali chce přepravu jednotlivých zásilek udržet na železnici, nebo zdali ji má Cargo přestat zajišťovat," uvedl předseda OSŽ Jaroslav Pejša. Žákův předchůdce Zbyněk Stanjura sice deklaroval, že jejich provoz podpoří úlevami, žádné se ale ve skutečnosti nepodařilo prosadit. Slevy za použití kolejí ve výši zhruba 300 milionů korun zrušil Drážní úřad a ministerstvo jako odvolací orgán dosud nerozhodlo. Není ani k dispozici lacinější nafta osvobozená od poplatků za obnovitelné zdroje, dodal šéf nejsilnější odborové centrály na železnici.

Vedení hledá úspory

Podle Nekoly nyní vedení společnosti oznámilo, že hledá úspory odpovídající ekvivalentu platu 1600 zaměstnanců s tím, že zeštíhlení společnosti se nesmí projevit snížením jediné koruny tržeb a zároveň poškodit přepravní síť podniku. Takové zadání je ale nereálné a v konečném důsledku vedení nezbude než začít skutečně propouštět, obává se Nekola.

Mateřské České dráhy v pololetí hospodařily se ztrátou 510 milionů korun. Dceřiná ČD Cargo sice skončila se ziskem 208 milionů korun, byly v něm ale započítány i prodeje dlouhodobého majetku včetně lokomotiv a firma počítala i se sníženými poplatky za použití dopravní cesty, které ale zatím nemá ČD Cargo jisté. České dráhy zaměstnávají zhruba 25.000 lidí, z toho asi 9500 pracuje v nákladním ČD Cargo.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz