Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Drogerie DM budou rozvážet kosmetiku i jídlo. Do obchodů ‚vrazí‘ čtvrt miliardy

Ekonomika

  10:45
PRAHA - Jeden z lídrů na českém trhu drogerií, německá společnost DM Drogerie Markt, plánuje důležitý strategický krok. Do roka spustí prodej zboží na internetu a jeho následný rozvoz. Pro server Lidovky.cz to řekl český šéf společnosti Gerhard Fischer.

Prodejna DM drogerie v Českém Krumlově. foto: DM Drogerie Markt, Ladislav Němec,  MAFRA

Přímí konkurenti jako Rossman či Teta tuto službu zatím nenabízejí. Společnost DM Drogerie Markt by měla na internetu prodávat celý svůj sortiment - objednávky bude zákazníkům rozvážet podobně, jako je to už několik let běžné například u on-line prodeje potravin.

„Ukončili jsme práci na vývoji konceptu. Potřebujeme najít partnery, vytvořit technické zázemí. Pokud nebudou nějaké technické komplikace, tak můžeme rozjet tento byznys nejpozději do roka,“ uvedl Fischer. E-shop zatím firma provozuje v Německu či Rakousku.

Ve finančním roce 2015/2016 utratila společnost DM drogerie v Česku za nejrůznější investice 150 milionu. Značná část z nich padla na modernizaci obchodů.

Šéf českého DM Gerhard Fischer.

Pro další období to bude podle Fischera dokonce o 100 milionů více. Peníze půjdou kromě vývoje e-shopu také do modernizace prodejen - úpravy se dočká 55 obchodů. Firma bude investovat také do rozvoje softwarových systémů či logistiky.

Službu on-line drogerie nabízí nyní na českém trhu například portál Ageo. Ten se však neopírá o síť kamenných prodejen. Přímí konkurenti „déemka“, řetězce Rossman či Teta v tuto chvíli e-shop nemají.

DM Drogerie mají nyní v Česku 221 prodejen a zaměstnává 2715 lidí. Ve finančním roce 2015/2016 dosáhla na tuzemském trhu příjmů ve výši 7,8 miliardy korun. Ve srovnání s předchozím obdobím šlo o nárůst 8,8 procenta.

ROZCHOD S ALNATUROU

  • Šéf DM drogerie Götz Werner a jeho významný obchodní partner, (a zároveň švagr) ředitel Alnatury Götz Rehn, vedli v Německu během tohoto roku několik soudních sporů.
  • Werner žádal podíl v Alnatuře, které přinesla zisk právě spolupráce s DM drogerií.
  • Další spor vyústil po zavedení vlastní značky bio potravin v DM drogerii, která vylistovala stovky produktů Alnatura. Neshoda obou značek zapříčinila konec třicetileté spolupráce.
  • Alnatura se nyní zaměřuje na distribuci do supermarketů Globus a Billa.
Autor: