V současnosti má parlament, jehož 751 poslanců jedná v Bruselu i ve Štrasburku, necelou dvacítku vlastních aut a minibusů. Jejich provoz a údržba vyjde ročně na 1,58 milionu eur. Ostatní dopravní potřeby řeší smluvním najímáním služeb autodopravců, celkem ročně za 5,22 milionů. V Bruselu pro EP obvykle takto pracuje 65 řidičů s automobily, ve Štrasburku 85.
Celkem tedy nyní europarlament platí za dopravu 6,8 milionu eur (asi 183,5 milionu korun). Navržené změny by tuto část rozpočtu zvedly nejméně na 10,5 milionu (přes 283 milionů Kč), v kalkulaci totiž podle severu Politico nejsou zahrnuty některé související položky a plánované vybavení nově pořizovaných limuzín.
Návrh, o kterém by měl dnes rozhodnout předseda europarlamentu Martin Schulz a jeho 14 místopředsedů, je oficiálně odůvodněný snahou o vyšší bezpečnost. V současnosti jsou prý najímaní řidiči totiž jen nedostatečně prověřováni z bezpečnostního hlediska. Pasažéři bývají s řidiči často ve vozech sami a mnohdy prý disponují citlivými dokumenty.
Zdroj z europarlamentu ovšem pro Politico návrh zkritizoval. „Na co potřebujeme šoféry? To si europoslanci nemůžou normálně zavolat taxík?“, cituje jej server.