24. července 2010 14:25 Lidovky.cz > Byznys > Auto - Testy

Fiat Punto Evo – Malý
volnomyšlenkář. Dospěl, ale 'po italsku'

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Fiat Punto Evo | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Fiat Punto Evo | foto: Fiat
Sklon k přehánění patří mezi klasická klišé spojená s Italy. Inovovaný Fiat Punto ovšem tohle klišé potvrzuje. Mnohé se změnilo k lepšímu, zásadní evoluci ale auto s přídomkem „Evo“ nepřináší. I když – záleží na prioritách.

Říká se, že pro Italy je nejdůležitější, aby jejich "macchine" (auta) byla "belle" (krásná) a měla "motore" (pořádný motor). Tyto ingredience vždy tvořily charakter většiny italských automobilů, pro kterou ovšem byly příznačné také určité nedostatky, jež však podle nadšených majitelů dávají vozům charakter.

Platí to i pro modernizovanou verzi Fiatu Punto, která dostala přídomek "Evo" (nejspíš jde o narážku na evoluci). Ta dostala obvyklá vylepšení jako novou masku chladiče, zadní svítilny s LED pásy, efektnější interiér a nové motory.

Interiér stojí za zastavení. Jednoduchými prvky se Italům podařilo vzbudit efektní dojem, alespoň u dražších verzí, což byl případ testovaného modelu. Ten měl mezi malými vozy unikátní čalounění částí palubní desky koženkou připomínající perforovanou kůži, tlumené osvícení lemu před spolujezdcem a předních klik, bíle lakované detaily či zajímavé čalounění sedadel.

Fiat Punto Evo

Ovšem podíváte-li se zblízka, dojem začnou kazit lesklé tvrdé plasty a na skrytějších místech také pokulhávající kvalita zpracování. Prostorností se Punto stále řadí mezi slušný průměr, pokud hlavy delších pasažérů neomezuje příplatková otevírací skleněná střecha. Ale ani v kufru nové verze nenajdete háčky pro zavěšení tašek s nákupem.

Špičkám třídy se nevyrovná

Hodnocení


  • Za volantem 3,5 *
  • Rodina 2 *
  • Cena 3 *

Maximum je 5 *

Pro řidiče se nezměnilo téměř nic. Podvozek při přejezdu velkých nerovností mlátí a při ostré jízdě působí trochu nejistě, lehké řízení nepřenáší do volantu takřka žádné informace a pedály mají rozměklý chod. Špičkám třídy se Evo nevyrovná.

Turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka je ale každopádně dobrým "motore". Nabízí pro tak malé auto více než dostatečný výkon 135 koní a brzy dostupný točivý moment 206 Nm, přitom s ní lze opatrně jezdit i pod 7 litrů na 100 kilometrů. Ani netrpí tak velkým nárůstem žíznivosti při využití svého potenciálu jako většina malých motorů silných díky přeplňování.

Fiat Punto Evo

Ve městě pak pomůže šetřit systém start-stop, který při rychlých rozjezdech nastartovaný motor občas opět zhasne. Spotřebu na dálnici zhoršuje jen pětistupňová převodovka s dlouhými a trochu volnějšími dráhami chodu.

Italové se snažili, ale jen tam, kde je to pro ně důležité. Nešikovné ovládání palubního počítače jediným tlačítkem přes nekonečné menu, stejně jako ukazatel dojezdu, který vám poslední signál o stavu nádrže pošle zhruba kolem 55 km "do sucha" a pak už se omezí jen na neměnné vodorovné čárky – nic z toho neřeší. To by v německých automobilkách nepochopili. Tohle auto sází hlavně na emoce. Má slušnou výbavu i možnosti individualizace, ale také sebevědomou cenu. Volba je na vás.

Technické parametry

  • Rozměry 4065x1687x1490 mm
  • Zavazadlový prostor 275 l
  • Hmotnost 1170 kg
  • Motor přeplňovaný 4válec, 1,4 l
  • Výkon 99 kW (135 k)/5000 min-1
  • Toč. moment 206 N.m/1750 min-1
  • Zrychlení 0–100 km/h 8,5 s
  • Nejvyšší rychlost 205 km/h
  • Komb. spotřeba 5,6 l / 100 km
  • Cena 448 900 Kč

Jan Stacha, Lidové noviny
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na Lidovky.cz