Říká se, že pro Italy je nejdůležitější, aby jejich "macchine" (auta) byla "belle" (krásná) a měla "motore" (pořádný motor). Tyto ingredience vždy tvořily charakter většiny italských automobilů, pro kterou ovšem byly příznačné také určité nedostatky, jež však podle nadšených majitelů dávají vozům charakter.
Platí to i pro modernizovanou verzi Fiatu Punto, která dostala přídomek "Evo" (nejspíš jde o narážku na evoluci). Ta dostala obvyklá vylepšení jako novou masku chladiče, zadní svítilny s LED pásy, efektnější interiér a nové motory.
Interiér stojí za zastavení. Jednoduchými prvky se Italům podařilo vzbudit efektní dojem, alespoň u dražších verzí, což byl případ testovaného modelu. Ten měl mezi malými vozy unikátní čalounění částí palubní desky koženkou připomínající perforovanou kůži, tlumené osvícení lemu před spolujezdcem a předních klik, bíle lakované detaily či zajímavé čalounění sedadel.
Ovšem podíváte-li se zblízka, dojem začnou kazit lesklé tvrdé plasty a na skrytějších místech také pokulhávající kvalita zpracování. Prostorností se Punto stále řadí mezi slušný průměr, pokud hlavy delších pasažérů neomezuje příplatková otevírací skleněná střecha. Ale ani v kufru nové verze nenajdete háčky pro zavěšení tašek s nákupem.
Špičkám třídy se nevyrovná
Hodnocení
Maximum je 5 * |
Turbodmychadlem přeplňovaná čtrnáctistovka je ale každopádně dobrým "motore". Nabízí pro tak malé auto více než dostatečný výkon 135 koní a brzy dostupný točivý moment 206 Nm, přitom s ní lze opatrně jezdit i pod 7 litrů na 100 kilometrů. Ani netrpí tak velkým nárůstem žíznivosti při využití svého potenciálu jako většina malých motorů silných díky přeplňování.
Ve městě pak pomůže šetřit systém start-stop, který při rychlých rozjezdech nastartovaný motor občas opět zhasne. Spotřebu na dálnici zhoršuje jen pětistupňová převodovka s dlouhými a trochu volnějšími dráhami chodu.
Italové se snažili, ale jen tam, kde je to pro ně důležité. Nešikovné ovládání palubního počítače jediným tlačítkem přes nekonečné menu, stejně jako ukazatel dojezdu, který vám poslední signál o stavu nádrže pošle zhruba kolem 55 km "do sucha" a pak už se omezí jen na neměnné vodorovné čárky – nic z toho neřeší. To by v německých automobilkách nepochopili. Tohle auto sází hlavně na emoce. Má slušnou výbavu i možnosti individualizace, ale také sebevědomou cenu. Volba je na vás.
Technické parametry
|