20. října 2014 6:00 Lidovky.cz > Byznys > Auto

Firma renovuje proslavená auta Tatra 87. Oprava trvá déle než rok

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 1Diskuse
Z renovátorské dílny společnosti Ecorra v Kopřivnici na Novojičínsku vyjede... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Z renovátorské dílny společnosti Ecorra v Kopřivnici na Novojičínsku vyjede... | foto: ČTK
KOPŘIVNICE Z renovátorské dílny společnosti Ecorra v Kopřivnici na Novojičínsku vyjede každoročně několik elegantních veteránů značky Tatra 87. Automobil, který ve světě proslavili čeští cestovatelé Miroslav Zikmund a Jiří Hanzelka, se přitom do dílny často dostane jako rzí prolezlý vrak.

Oprava vozu trvá většinou déle než rok a řemeslníci na něm pracují přes 3000 hodin, řekl majitel Ecorry Vítězslav Hinner.

Firma se renovacemi veteránů zabývá přes 20 let. Protože působí v Kopřivnici, nejčastěji její zaměstnanci pracují na vozech vyrobených v místní automobilce Tatra. Dělali už ale i raritnější vozidla, například vůz Helica poháněný vrtulí, repliku sněžných saní nebo nyní dokončovanou trojkolku z 30. let ve tvaru kapky Dymaxion.

PSALI JSME:

„Nejvíce děláme Tater 87. Ty u nás v každou dobu máme průměrně dvě až tři v různém stupni rozpracovanosti,“ řekl Hinner. Zikmund a Hanzelka s tímto vozem, tehdy jako obchodní zástupci automobilky Tatra, vyrazili v roce 1947 na svou první cestu. Během tří a půl roku najeli v Africe a Jižní Americe přes 61 000 kilometrů.

Jde o osmiválcové aerodynamické vozidlo se vzduchem chlazeným motorem. Tatra tento model vyráběla od roku 1937 do roku 1950.

Žádné náhradní díly

„Jeho renovace je náročná, trvá většinou déle než jeden rok. Nejkomplikovanější je pro nás ten stav, že neexistují žádné náhradní díly, takže většina dílů se musí buď vyrobit znovu, nebo zrenovovat,“ řekl šéf Ecorry. Renovátoři už si zvykli a řadu dílů už si vyrábějí předem. „Je fakt, že když děláme jinou značku, třeba zahraniční, jako je Mercedes nebo Jaguar, tak není problém cokoliv koupit. Některé ty věci ani nejsou tak drahé,“ řekl Hinner.

Vůz se často do dílny dostane ve velmi zbídačelém stavu. Šikovné ruce renovátorů si s tím poradí. Horší podle nich je, když předchozí majitelé sami na vozidle dělali nějaké úpravy. Ty se při opravě vozu musí odstranit.

Lidovky.cz, ČTK
  • 1Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz