Prodej zájezdů je specifický byznys, který se stále vzpírá logice současného trendu prodeje zboží a služeb. Zákazníci si podle výpočtů Fischeru sice v 70 procentech vybírají dovolenou na internetu, ale v pouhých šesti procentech ji tam také dokončí. Raději platí na jedné z padesáti poboček.
Zastavte šíření fámy, žádají Chorvati Česko. Na cestu k Jadranu pořád stačí občanka |
Tento týden nově znovuotevřená provozovna v centru Prahy má tento trend ještě prohloubit. Interiér je moderní, nabízí dotykové displeje s představením destinací i konkrétních hotelů. Na některých místech prodeje sedí hned vedle klienta, ne naproti, jak bývá zvykem. Konverzace o obchodu, pro zákazníky tolik důležitá, tak může být o něco příjemnější.
„Rádi bychom posouvali naše pobočky dál, aby i nákup dovolené byl zážitek. Provozovna na Národní patří mezi naše nejstarší, je to taková vlajková loď, proto jsme nový koncept prodeje odstartovali právě tady,“ popsal výkonný ředitel Jiří Jelínek.
U běžného zboží bývá nabídka na internetu levnější, to u Fischera neplatí. Tímto směrem zákazníky motivovat nechce.
„Nechceme tím znevýhodnit provizní prodejce, protože tvoří důležitou část našich prodejů,“ vysvětlil Jelínek, proč jedna z nejznámější cestovních kanceláří v Česku nebude na internetu zlevňovat. V tuto chvíli k tomu skupinu Fischer nenutí ani situace na trhu leteckých zájezdů, který podle jejích údajů letos ve srovnání s loňskem roste o pětinu.
Lidé se přece jen trochu přestali bát cestovat kvůli teroru v turistických letoviscích. A to v kombinaci s tím, že mají relativně dost peněz vytváří ideální prostředí pro růst trhu. Posiluje zejména Řecko, kam míří více než třetina klientů Fischeru. Stejně tak Španělsko nebo Egypt, roste i obliba Spojených arabských emirátů.
ČEŠI NA CESTÁCH
Zdroj: ČTK |