6. června 2017 15:20 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Fischer obrací logiku byznysu. Ve světě online prodeje dává peníze do poboček

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Zrekonstruovaná pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zrekonstruovaná pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. | foto: Fischer Group
PRAHA V době, kdy čím dál více lidí nakupuje na internetu, se cestovní kancelář Fischer rozhodla investovat do poboček. Několik týdnů opravovala svoji klíčovou prodejnu na pražské Národní třídě a uvažuje i o provozovnách v jiných velkých městech. Věří, že se jí to vyplatí.

Prodej zájezdů je specifický byznys, který se stále vzpírá logice současného trendu prodeje zboží a služeb. Zákazníci si podle výpočtů Fischeru sice v 70 procentech vybírají dovolenou na internetu, ale v pouhých šesti procentech ji tam také dokončí. Raději platí na jedné z padesáti poboček.

Tento týden nově znovuotevřená provozovna v centru Prahy má tento trend ještě prohloubit. Interiér je moderní, nabízí dotykové displeje s představením destinací i konkrétních hotelů. Na některých místech prodeje sedí hned vedle klienta, ne naproti, jak bývá zvykem. Konverzace o obchodu, pro zákazníky tolik důležitá, tak může být o něco příjemnější.

„Rádi bychom posouvali naše pobočky dál, aby i nákup dovolené byl zážitek. Provozovna na Národní patří mezi naše nejstarší, je to taková vlajková loď, proto jsme nový koncept prodeje odstartovali právě tady,“ popsal výkonný ředitel Jiří Jelínek.

U běžného zboží bývá nabídka na internetu levnější, to u Fischera neplatí. Tímto směrem zákazníky motivovat nechce.

Dovolená v kostce.

„Nechceme tím znevýhodnit provizní prodejce, protože tvoří důležitou část našich prodejů,“ vysvětlil Jelínek, proč jedna z nejznámější cestovních kanceláří v Česku nebude na internetu zlevňovat. V tuto chvíli k tomu skupinu Fischer nenutí ani situace na trhu leteckých zájezdů, který podle jejích údajů letos ve srovnání s loňskem roste o pětinu.

Lidé se přece jen trochu přestali bát cestovat kvůli teroru v turistických letoviscích. A to v kombinaci s tím, že mají relativně dost peněz vytváří ideální prostředí pro růst trhu. Posiluje zejména Řecko, kam míří více než třetina klientů Fischeru. Stejně tak Španělsko nebo Egypt, roste i obliba Spojených arabských emirátů.

ČEŠI NA CESTÁCH

  • Celkem loni do zahraničí na více než tři dny vyrazilo 4,3 milionů Čechů, přičemž na dovolené strávili v průměru 8,2 dne.
  • Díky rostoucí kupní síle vzrostly průměrné výdaje na dovolenou o devět procent na 13 627 korun.
  • Nejnavštěvovanější destinací bylo Chorvatsko, kam vycestovalo 828 tisíc Čechů. Ochotu Čechů cestovat by letos mohla zvýšit i posilující koruna, která může zlevnit část „last minute“ zájezdů a zimní exotické dovolené.
  • Celkový objem ročních tržeb z výjezdového cestovního ruchu činí v ČR asi 45 miliard korun, z toho prodej zájezdů téměř 30 miliard korun, prodej ubytování a dopravy 10,2 miliardy a ostatních služeb 4,6 miliardy korun.

Zdroj: ČTK

mipMichal Pavec
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.