Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Fischer obrací logiku byznysu. Ve světě online prodeje dává peníze do poboček

Ekonomika

  15:20
PRAHA - V době, kdy čím dál více lidí nakupuje na internetu, se cestovní kancelář Fischer rozhodla investovat do poboček. Několik týdnů opravovala svoji klíčovou prodejnu na pražské Národní třídě a uvažuje i o provozovnách v jiných velkých městech. Věří, že se jí to vyplatí.

Zrekonstruovaná pobočka CK Fischer na pražské Národní třídě. foto: Fischer Group

Prodej zájezdů je specifický byznys, který se stále vzpírá logice současného trendu prodeje zboží a služeb. Zákazníci si podle výpočtů Fischeru sice v 70 procentech vybírají dovolenou na internetu, ale v pouhých šesti procentech ji tam také dokončí. Raději platí na jedné z padesáti poboček.

Zastavte šíření fámy, žádají Chorvati Česko. Na cestu k Jadranu pořád stačí občanka

Tento týden nově znovuotevřená provozovna v centru Prahy má tento trend ještě prohloubit. Interiér je moderní, nabízí dotykové displeje s představením destinací i konkrétních hotelů. Na některých místech prodeje sedí hned vedle klienta, ne naproti, jak bývá zvykem. Konverzace o obchodu, pro zákazníky tolik důležitá, tak může být o něco příjemnější.

„Rádi bychom posouvali naše pobočky dál, aby i nákup dovolené byl zážitek. Provozovna na Národní patří mezi naše nejstarší, je to taková vlajková loď, proto jsme nový koncept prodeje odstartovali právě tady,“ popsal výkonný ředitel Jiří Jelínek.

U běžného zboží bývá nabídka na internetu levnější, to u Fischera neplatí. Tímto směrem zákazníky motivovat nechce.

Dovolená v kostce.

„Nechceme tím znevýhodnit provizní prodejce, protože tvoří důležitou část našich prodejů,“ vysvětlil Jelínek, proč jedna z nejznámější cestovních kanceláří v Česku nebude na internetu zlevňovat. V tuto chvíli k tomu skupinu Fischer nenutí ani situace na trhu leteckých zájezdů, který podle jejích údajů letos ve srovnání s loňskem roste o pětinu.

Lidé se přece jen trochu přestali bát cestovat kvůli teroru v turistických letoviscích. A to v kombinaci s tím, že mají relativně dost peněz vytváří ideální prostředí pro růst trhu. Posiluje zejména Řecko, kam míří více než třetina klientů Fischeru. Stejně tak Španělsko nebo Egypt, roste i obliba Spojených arabských emirátů.

ČEŠI NA CESTÁCH

  • Celkem loni do zahraničí na více než tři dny vyrazilo 4,3 milionů Čechů, přičemž na dovolené strávili v průměru 8,2 dne.
  • Díky rostoucí kupní síle vzrostly průměrné výdaje na dovolenou o devět procent na 13 627 korun.
  • Nejnavštěvovanější destinací bylo Chorvatsko, kam vycestovalo 828 tisíc Čechů. Ochotu Čechů cestovat by letos mohla zvýšit i posilující koruna, která může zlevnit část „last minute“ zájezdů a zimní exotické dovolené.
  • Celkový objem ročních tržeb z výjezdového cestovního ruchu činí v ČR asi 45 miliard korun, z toho prodej zájezdů téměř 30 miliard korun, prodej ubytování a dopravy 10,2 miliardy a ostatních služeb 4,6 miliardy korun.

Zdroj: ČTK

Autor: