10. července 2012 15:59 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Generali žaluje majitelku
nepojištěné CK Majestic Travel

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel se dostala do finančních problémů. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Boskovická cestovní kancelář Majestic Travel se dostala do finančních problémů. | foto: ČTK
PRAHA Majitelka boskovické cestovní kanceláře Majestic Travel Zuzana Pálová, jejíž firma se dostala do finančních potíží a nechala v Chorvatsku bez asistence zhruba 40 klientů, čelí žalobě pojišťovny Generali kvůli údajnému neoprávněnému podnikání. Oznámil to generální ředitel pojišťovny Štefan Tillinger.

Cestovní kancelář si u pojišťovny předjednala, ale nezaplatila povinné pojištění proti úpadku a zájezdy prodávala bez něj. Ministerstvo pro místní rozvo, které cestovním kancelářím vydává koncesi, zvažuje trestní oznámení.

ČTĚTE VÍCE:

"Naši právníci studují, jestli je možné trestní oznámení podat, nebo není," sdělila mluvčí ministerstva Jana Jabůrková. Záměr ministerstva neoblomila ani snaha majitelky cestovní kanceláře, která údajně čtyřicítce klientů v Chorvatsku zajistila ubytování a všechny zaplacené služby včetně odvozu do ČR. To ale podle Jabůrkové nemění nic na tom, že cestovní kancelář musí mít sjednané pojištění proti úpadku, což Majestic Travel neměla.

Cestovní kancelář nezaplatila pojistné

Ministerstvo už dříve uvedlo, že Majestic Travel v květnu předložila dohodu s pojišťovnou na uzavření pojistky proti úpadku, na základě čehož získala koncesi k provozování cestovní kanceláře. Pojistné ale nezaplatila a začala prodávat zájezdy bez platného pojištění. Úřad se o tom, že pojistná smlouva neplatí, dozvěděl od pojišťovny teprve poté, co média o víkendu informovala o problémech klientů Majestic Travel v Chorvatsku.

"Zákon takovou povinnost pojišťovnám neukládá. Dozor nad podnikáním je role, která přísluší státu," hájí pojišťovnu Tillinger. Podle něj je zákon o povinném pojištění nedokonalý, protože pojišťovnám ukládá ministerstvo informovat pouze tehdy, když zanikne již sjednané pojištění, v případě vzniku pojistné události a výši pojistného plnění nebo pokud pojišťovna získá informace o zhoršujícím se finančním hospodaření cestovní kanceláře.

Podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur by ale měla pojišťovna i tak ministerstvo pro místní rozvoj informovat, řekl její viceprezident Tomio Okamura. Pokud by mělo ministerstvo informace včas, podobná situace by nemusela nastat a klienti cestovní kanceláře by se nemuseli obávat, že zůstanou v cizině bez pomoci, dodal.

Klienti nedostali zavazadla

Klientům Majestic Travel podle televize Nova o víkendu na jihu Chorvatska odmítla posádka autobusu vydat zavazadla s odůvodněním, že majitelka kanceláře nezaplatila. Klientům se sice podařilo během dne zajistit ubytování, celý den se ale nedostali k osobním věcem, které měli v zavazadlech.

Do finančních potíží se letos v Česku vedle Majestic Travel dostalo pět cestovních kanceláří. Úpadek ohlásily CK Asteri tour, CK Redgreentours, CK Filip, Globaltour a BG Travel.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Najdete na Lidovky.cz