Obchodnímu řetězci se v Česku v posledních třech letech dařilo. „Proto jsme se rozhodli pro významné investice. Zahrnují nejen postupnou modernizaci stávajících hypermarketů, ale také rozšíření prodejní sítě, budování menších prodejních formátů a řadu koncepčních novinek,“ uvedl vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.
O plánovaných investicích českých řetězců už dříve informoval server Lidovky.cz zde.
Řetězec Globus musí zaplatit miliony za zneužití síly na trhu |
Menší prodejny umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tím i k novým zákazníkům. Zároveň se Globus chce soustředit také na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření služeb, především vlastních pekárenských a řeznických provozů.
V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem. „E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na on-line prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin,“ dodal Matyšek.
Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří i na zbývajících jedenáct hypermarketů. Zatím je služba Scan&go dostupná v obchodech v Praze Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás.
Globus, který letos oslaví 20 let na českém trhu, také společně s Kontem Bariéry věnuje 20 speciálně upravených aut organizacím, které se starají o lidi s handicapem. Mají jim usnadnit život a pomoci řešit každodenní problémy s dopravou.
ČESKÝ GLOBUS
|