14. května 2015 17:45 Lidovky.cz > Byznys > Firmy a trhy

Google předhonil Disneyho o 136
procent. Ve světě médií je jedničkou

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Disney Channel. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Disney Channel. | foto: Reprofoto
MOUNTAIN VIEW (USA) Pozice Googlu jako největšího vlastníka médií na světě posílila. Vyplývá to ze srovnání společnosti ZenithOptimedia, podle níž je tato americká společnost o 136 procent větší než druhá v pořadí Walt Disney Company. Ještě o rok dříve byl rozdíl 115 procent.

Žebříček Top Thirty Global Media Owners 2015, sestavený na základě odhadovaných příjmů z médií, zároveň ukázal, že Google je větší než společnosti na druhé a třetí příčce (Comcast) dohromady.

Google těží především z rostoucího prodeje chytrých telefonů a tabletů a většího využití display reklamy, která tvoří významnou složku obchodních aktivit. Z přechodu na mobilní zařízení ale profituje i další hráč Facebook. 

Ten přitom ze sledované třicítky roste nejrychleji, v posledním roce to bylo o 63 procent, a v celkovém žebříčku mu patří desáté místo.

Další nejrychleji rostoucí společnost je Baidu, čínský ekvivalent Googlu, která během roku vzrostla o 43 procent. Růst je poháněn rozvojem čínského reklamního trhu a také zdokonalováním vyhledávací technologie. V současnosti je to 14. největší vlastník médií na světě, který předčil digitální rivaly Yahoo! (18.) a Microsoft (21.).

Třetí nejrychleji rostoucí společnost je Grupo Globo, hlavní brazilský vlastník médií, jehož příjmy v této oblasti za rok vzrostly o 15 procent. Stejně jako Baidu těží i Globo ze své přítomnosti na rychle rostoucím novém reklamním trhu. V krátkodobém horizontu by podle autorů studie další růst nicméně mohly omezit ekonomické obtíže Brazílie.

Moc se stále více koncentruje

Pět ze 30 největších vlastníků médií vlastní výhradně digitální média - Google, Facebook, Baidu, Yahoo! a Microsoft. Jejich společný příjem z médií činí 71 miliard USD, což představuje 68 procent veškerých celosvětových výdajů na digitální reklamu. 

Moc na trhu s digitální reklamou se soustřeďuje v rukou několika velkých platforem a stává se stále koncentrovanější, uvádí studie.

Google – ilustrační foto.

„Rychlý růst digitálních médií a nově vznikajících reklamních trhů posiluje pozice vlastníků médií, jako je Google, Facebook, Baidu a Globo, na úkor vlastníků tradičních médií na rozvinutých trzích,“ uvedl Jonathan Barnard ze ZenithOptimedia.

Zveřejněná zpráva představuje žebříček největších firem podle odhadovaných příjmů z médií. Do nich jsou zahrnuty veškeré výnosy pocházející z obchodních činností, které podporují reklamu, jako je televizní vysílání, vydávání novin, internetové vyhledávání či sociální média. 

Jde nejen o příjmy z reklamy, ale také o další příjmy vytvořené těmito obchodními činnostmi, jako je příjem z prodaných výtisků novin či časopisů. Společnost ZenithOptimedia zprávu vydala poprvé v roce 2007 a aktuálně pokrývá rozpočtový rok 2013.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.