Nový, robotický vůz nebude úplně samostatný. Bude mít řidiče, který v případě potřeby bude moci převzít řízení. Vozidlo tak bude mít na rozdíl od původního plánu firmy představeného před rokem volant a brzdy. Inženýři budou testovat celkem 25 prototypů, které používají stejný software jako upravená verze modelů Lexus.
Google posiluje postavení největšího vlastníka médií na světě |
Před rokem projektový ředitel samořídícího vozu Googlu Chris Urmson oznámil, že prototyp nebude mít volant ani plynový a brzdový pedál, protože ho nebude potřebovat. Ukazuje se však, že prototypy budou tato ovládací zařízení potřebovat. Prototypy budou mít odstranitelný volant, brzdový i plynový pedál, takže technici budou moci při testování v případě potřeby převzít řízení, uvedl nyní Urmson.
Prototyp vozu postavil v Detroitu výrobce automobilových součástek Roush Industries. Podle Googlu je jeho auto pro dva cestující vůbec prvním samořídícím vozem na světě. Rychlost testovacích vozů bude omezena na 40 kilometrů v hodině, aby se při případné kolizi snížila pravděpodobnost vážného zranění. Vůz nemá airbagy ani další bezpečnostní prvky a není určen na dlouhé trasy. Je elektrický a může jezdit jen v oblastech, které jsou důkladně zmapované Googlem.
Nehody
Google rovněž oznámil, že bude testovat nové technologie ochrany cestujících a chodců. Podle agentury Reuters je mezi nimi pěnová přední část vozu a flexibilní přední sklo. V pondělí Google oznámil, že jeho samořídící vozy Lexus se na veřejných silnicích zapletly do 11 nehod. Urmson však upozornil, že žádné z aut nebylo příčinou nehody a nikdo při nich nebyl zraněn. Sedmkrát do vozu někdo narazil zezadu, hlavně na semaforech, a většina nehod se stala spíše ve městech než na prázdných silnicích. V posledních měsících již najezdily tyto vozy přes 1,6 milionu kilometrů.