16. února 2013 7:00 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

H&M nabídne slevu za staré obleční.
'Módní charita' ho pak zrecykluje

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 0Diskuse
Zářivé barvy na oblečení. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Zářivé barvy na oblečení. | foto: Shutterstock
PRAHA Švédský obchodní řetězec s oblečením H&M zahájí 21. února v českých obchodech akci H&M Conscious zaměřenou na recyklaci oblečení. Zákazníci do vybraných obchodů budou moci přinést nepotřebné oděvy, za něž dostanou slevu na nové zboží. Cílem projektu je snížit objem oblečení, které bez dalšího využití končí zbytečně na skládkách.

Lidé mohou donést jakýkoliv kus oděvu bez ohledu na značku i stav. Podle Radima Pelánka z marketingového oddělení H&M CZ je několik možností, jak použité oblečení dále zpracovávat.

Příkladem je nové využití zachovalých materiálů, recyklace nebo výroba energie. "Takže není nutné zatěžovat životní prostředí vyhazovaním starého oblečení," doplnil Pelánek. Za každou tašku nošeného oblečení získá zákazník jeden slevový kupón. Každý přitom denně může donést jen dvě tašky s oděvy, čímž je množství kupónů limitováno.

ČTĚTE TAKÉ:

H&M v rámci akce spuštěné ve všech 48 zemích, kde má obchody, spolupracuje se společností I:Collect, která oblečení zrecykluje na další použití.

"Dalšími partnery v projektu jsou pak v jednotlivých zemích charitativní organizace, které dostávají dotace za každý kilogram oblečení, který na našich obchodech přijmeme," uvedl Pelánek. V České republice bude H&M Conscious spuštěná v osmi obchodech v Praze, Brně a Ostravě.

Shwopping v Marks&Spencer

Podobný projekt pod názvem "shwopping", který vznikl kombinací anglických slov swap (vyměnit) a shopping (nakupování), loni v dubnu spustila britská společnost Marks&Spencer.

Oblečení, které zákazníci mohou v obchodech odkládat do krabic označených jako "Shwop Drop", přebírá charitativní organizace Oxfam, která oděvy prodá dál, poskytne je těm, co je potřebují, nebo zrecykluje. Za odložené oblečení zákazníci mohou získat dárkové poukazy.

ČTĚTE TAKÉ:

M&S chce projektem stejně jako H&M zamezit bezúčelnému vyhazování oblečení. Značka loni na podzim uvedla, že od spuštění projektu lidé do obchodů přinesli 2,2 milionu kusů nepotřebných oděvů.

Shwopping zatím funguje jen v Británii. Česká pobočka M&S aktuálně přemýšlí nad možnostmi, jak u nás projekt spustit. "Momentálně hledáme nějakou vhodnou organizaci, se kterou bychom mohli v rámci tohoto programu spolupracovat," uvedla marketingová manažerka Marks and Spencer Czech Republic Helena Vyhnánková s tím, že společnost je vstřícná také podnětům z řad veřejnosti, která organizace by se pro spolupráci hodila.

Lidovky.cz, ČTK
  • 0Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!