11. srpna 2008 8:49 Lidovky.cz > Byznys > Moje peníze

Haló, tady infolinka

  • Poslat
  • Tisk
  • Redakce
  • 7Diskuse
Mobilní telefon | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Mobilní telefon | foto: Lidové noviny
PRAHA  Asi každý Čech, který sleduje televizi, už narazil na reklamu na asistenční službu 1188. Už mnoho měsíců dva herci v několika reklamních spotech propagují zmiňované čtyřčíslí a ubezpečují diváky, že ať hledají jakoukoli informaci, najdou ji, když využijí tuto službu. Asi málokdo ale tuší, že číslo 1188 patří do stáje Telefónicy O2.

„Už sedm let předtím existovala podobná služba pod původním názvem Eurotel Asistent. Z průzkumů, které jsme měli k dispozici, vyplynulo, že většina zákazníků konkurenčních operátorů se mylně domnívala, že tato služba pro ně není technicky dostupná,“ řekl LN mluvčí Telefónicy O2 Martin Žabka. Právě proto se největší telefonní operátor v zemi rozhodl pro velkou mediální kampaň, kterou se snaží nalákat i zákazníky od tuzemské konkurence. Službu přitom mohou využívat i lidé ze zahraničí.

Počet lidí, kteří na linku volají, měsíc od měsíce roste. „Jedná se o desítky tisíc volajících denně. Nejčastěji se zákazníci dotazují na informace o telefonních číslech, kontakty na firmy podle oboru činnosti, informace o jízdních řádech vlaků a autobusů nebo kulturní informace,“ informoval Žabka.

Podobnou službu poskytuje také T-Mobile – na čísle 1183 pod názvem T-Mobile Asistent. „Služba funguje už devět let. Pravdou ale je, že jsme ji naposledy mediálně propagovali před šesti lety,“ uvedla mluvčí T-Mobile Martina Kemrová. Také proto jejich infolinku využívají z osmdesáti procent jen zákazníci T-Mobile. „Nabízíme podobné služby jako konkurence, ale rovněž se snažíme odpovědět na jakoukoli otázku, například kolika let se dožívá hroch,“ dodala Kemrová. Podle Kemrové i Žabky je mezi Čechy o tyto informační služby velký zájem. Třetí největší operátor v zemi Vodafone ale podobnou infolinku neprovozuje, ani ji nemá v plánu. „U našich zákazníků pozorujeme právě opačnou tendenci, protože informace vyhledávají ve vzrůstající míře přes internet přímo v mobilním telefonu,“ tvrdí mluvčí Vodafonu Filip Hrubý.

Někteří zákazníci, kteří využili služby 1188, si ale stěžovali na příliš vysokou cenu hovorného. To Žabka odmítá. „Průměrná doba vyřízení jednoho dotazu se pohybuje kolem jedné minuty. Cílem operátorů není hovor protahovat. Pokud dotaz vyžaduje složitější hledání, se zákazníkem si domluvíme dodatečné zaslání odpovědi formou SMS zprávy zdarma,“ dodal.

Infolinka své služby stále rozšiřuje. Čerstvou novinkou je například možnost nechat si na telefonickou žádost dovézt sud piva. Za 790 Kč dostane zájemce samochladící dvacetilitrový soudek.

  • 7Diskuse




REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ, NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS Registrace

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07. Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jste ve městě nová a nikoho neznáte?
Jste ve městě nová a nikoho neznáte?

Na eMimino.cz najdete maminky, které jsou na tom podobně.