Projekt se nazývá PUMA (Personal Urban Mobility and Accessibility, tedy projekt osobní městské mobility a dosažitelnosti). Prototyp vozítka váží 136 kilogramů, pohání ho lithium-iontová baterie a využívá vyrovnávací technologii pro dvoukolová vozítka firmy Segway. Vozidlo může jet rychlostí až 56 kilometrů v hodině a na jedno nabití ujede 56 kilometrů.
Společnosti nezveřejnily náklady na projekt. Náklady na provoz by podle nich v ideálním případě měly dosáhnout zhruba čtvrtiny až třetiny nákladů na provoz běžného automobilu. Náklady na provoz zahrnují prodejní cenu, pojištění, údržbu a pohonné látky.
Vozidlo by také mělo být součástí komunikační sítě, která prostřednictvím radiového odpovídače a technologie GPS umožní, aby se řídila sama. Vůz se automaticky vyhne překážce, jako chodník nebo jiné auto, a proto mu nikdy nehrozí srážka, dodal viceprezident výzkumu a vývoje GM Larry Burns. PUMA tak nebude muset mít airbagy ani další tradiční bezpečnostní prvky.
Bezpečnostní pásy má jen kvůli komfortu.
GM představil nový projekt v době, kdy má vážné finanční problémy a musí uskutečnit rozsáhlou restrukturalizaci. Podle některých analytiků bude muset firma zřejmě požádat o ochranu před věřiteli. Prodej aut v USA je nyní nejnižší za více než čtvrt století, napsala agentura AP.
Segway již v roce 2001 představila dvoukolová vozítka Segway Human Transporter. Vozík je poháněný elektromotorem a k rozjezdu stačí pouze to, aby se řidič, opřený do masivních řidítek, předklonil.
Spolehlivý balanc udržuje vozítko díky technologii takzvané dynamické stabilizace, gyroskopům, čidlům náklonu a dvěma nezávislým servomotorům. Poloha je kontrolována stokrát za sekundu, takže například při záklonu vozítko okamžitě zareaguje a vyrovná polohu pohybem vzad.